Klienci Banku Millennium mają powody zadowolenia. Bank rozszerza możliwości swojej aplikacji mobilnej o wykorzystanie autoryzacji biometrycznej. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić cenne sekundy swojego życia.
Zmiany w aplikacji mobilnej
Osoby korzystające z aplikacji mobilnej Banku Millennium mogą już teraz uruchomić niedostępną do tej pory opcję autoryzacji operacji przy użyciu biometrii. Trzeba przyznać, że wprowadzenie tego rozwiązania zajęło Millennium naprawdę sporo czasu, ponieważ z biometrii cieszyć mogą się klienci wielu banków już od dłuższego czasu.
Funkcja będzie działać zarówno na urządzeniach z systemem operacyjnym Android, jak i iOS. Jedyna różnica tkwi w tym, że dla systemu Android dostępna jest opcja autoryzacji za pomocą odcisku palca, a w iOS możliwe jest skorzystanie ze Face ID. Aby włączyć tę funkcję, należy pobrać lub zaktualizować aplikację mobilną do wersji 4.76 lub wyższej, a następnie w ustawieniach aplikacji wybrać odpowiednią opcję biometryczną – Odcisk palca, Touch ID lub Face ID.
Inspirują nas nasi klienci i na kolejne projekty patrzymy z perspektywy ich oczekiwań i potrzeb. Już ponad milion użytkowników loguje się do aplikacji odciskiem palca lub skanem twarzy, dlatego wykorzystanie biometrii do potwierdzania płatności było dla nas naturalnym następnym krokiem w rozwijaniu bankowości mobilnej. Takie rozwiązanie jest nie tylko wyjątkowo wygodne, ale przede wszystkim zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo codziennych transakcji zlecanych w aplikacji mobilnej. Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium
Wykorzystanie tego rodzaju autoryzacji pozwoli użytkownikom zaoszczędzić czas, ponieważ ten sposób jest zdecydowanie szybszy od wpisywania hasła lub PIN-u. Ponadto wprowadzenie funkcji biometrycznych przez Millenium Bank zwiększa bezpieczeństwo wykonywanych na koncie bankowym operacji.
Co ułatwi biometria w Banku Millenium?
W swoim komunikacie prasowym Bank Millennium wymienia operacje do autoryzacji, w przypadku których może zostać obecnie wykorzystany przez klientów odcisk palca bądź skan twarzy:
- przelew tradycyjny, przelew Pomagam, przelew BLIK na telefon,
- płatność za przejazd autostradami,
- zlecenie stałe,
- przelew z karty kredytowej,
- potwierdzenie ankiety inwestycyjnej i kupno produktów inwestycyjnych,
- otwarcie konta osobistego, firmowego i konta dla dziecka,
- potwierdzenie wniosków urzędowych, np. 500+, 300+, RKO, dofinansowanie pobytu w żłobku,
- płatność za bilety do kina,
- zakup kodów i doładowań,
- aktywacja Apple Watch.
Bank Millennium jednocześnie podkreśla, że powyższa lista będzie rozwijana i wzbogacana o kolejne procesy. Taka zmiana powinna ucieszyć sporą część klientów. Sam korzystam z autoryzacji biometrycznej swoich transakcji już od jakiegoś czasu i jest to zdecydowanie szybsze niż tradycyjne sposoby.