Ze znanych wszystkim przyczyn, w aktualnej sytuacji wychodzenie z domu w celu założenia konta bankowego jest niemożliwe, a już zdecydowanie nie jest wskazane. Bank Millennium wychodzi naprzeciw tej sytuacji i umożliwia potwierdzenie tożsamości za pomocą zdjęć dowodu osobistego oraz… selfie.
Warto na początku nadmienić, że nie jest to jedyna taka możliwość na rynku. Pozwolę sobie na odrobinę prywaty – kilka miesięcy temu sam potrzebowałem założyć dodatkowe konto osobiste. Zdecydowałem się na Bank Pekao S.A. między innymi z powodu tego, że udostępniał możliwość zweryfikowania tożsamości za pomocą zdjęć. Niestety, nie udało mi się przejść tej procedury ze względu na błędy systemu, podobnie kilku innym osobom, które poprosiłem o zweryfikowanie problemu. Ciekawe, jak będzie w tym przypadku ;).
Bank Millennium potwierdzi tożsamość na podstawie selfie
Pozwólcie, że zacznę ten tekst od zacytowania słów Antonio Pinto, członka zarządu Banku Millennium:
W obecnej trudnej sytuacji związanej z koronawirusem udostępniliśmy rozwiązanie, które umożliwia założenie konta w pełni zdalnie, a tym samym zarządzanie finansami bez opuszczania domu. Proces jest bardzo prosty i bezpieczny. Wystarczy wejść za pośrednictwem telefonu na stronę banku, nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji mobilnej. Podczas wypełniania wniosku należy zrobić kilka zdjęć dowodu i twarzy, nie jest konieczna wideorozmowa z pracownikiem
Po wybraniu opcji online podczas zakładania konta zostaniemy poproszeni o kilka zdjęć. Po pierwsze – dowód osobisty z dwóch stron, zarówno awers, jak i rewers. Po drugie – trzy ujęcia naszej twarzy, czyli zdjęcie w pozycji frontalnej, pochylonej, a także z zamkniętymi oczami. Całość ma posłużyć możliwie bezpiecznej weryfikacji danych, oczywiście bez wychodzenia z domu.
Warto jeszcze napomknąć, że Bank Millennium umożliwia korzystanie z wirtualnego odpowiednika karty do konta z poziomu aplikacji jeszcze przed dostarczeniem plastikowego odpowiednika pocztą, dzięki czemu dosłownie w chwili założenia konta będzie można chociażby płacić zbliżeniowo telefonem.
Czy to dobry pomysł?
Kwestię oceny bezpieczeństwa tego rozwiązania pozostawię do oceny specjalistom. Jestem jednak ciekawy, jak ten system sprawdza się w praktyce – zwłaszcza, że sam, co prawda w konkurencyjnym banku, odbiłem się od muru. Jeżeli z jakiegoś powodu właśnie teraz potrzebujecie założyć konto osobiste w jakimś banku i zdecydujecie się na Bank Millennium – dajcie znać, na ile skuteczne jest nowe rozwiązanie.
źródło: informacja prasowa