Jeśli regularnie używasz Twittera, to możliwe, że Ciebie też dotknął problem, który pojawił się wczorajszego popołudnia. W serwisie nie są wyświetlane obrazy. Sytuacja jest o tyle dziwna, że cierpią głównie użytkownicy internetu od Orange – nie tylko mobilnego, ale i stacjonarnego. Co się dzieje?
Grafiki z serwisu downdetector.com nie kłamią. Obecnie największe problemy z Twitterem występują w Polsce. I jest to sprawa nie rozwiązana od wielu godzin: pierwsze raporty pojawiały się wczorajszego popołuidnia. Serwis nie wyświetla obrazów i ma trudności z kilkoma innymi drobnymi rzeczami.
Tak to wygląda w aplikacji mobilnej – brakuje obrazów, grafik i awatarów. Co dziwne: dzieje się tak tylko podczas korzystania z Twittera w sieci Orange: nie ważne, czy mobilnie czy „po kablu”. Mając jakiegokolwiek innego dostawcę internetowego, wszystko działa normalnie.
Technicy Orange rzekomo sprawdzili problem, ale nie dostrzegli jego źródła w sieci Orange, ani w łączach internetowych, które dostawca wykorzystuje do przesyłania danych. Trudności jednak występują, i na razie nikt nie kwapi się, by je usunąć.
sprawdziliśmy działanie naszej sieci i nie napotkaliśmy problemu z działaniem Twittera. Prosimy wykonaj traceroute do https://t.co/KjC1AHPpeB i wklej wynik swojej trasy.
— Orange Polska (@Orange_Polska) December 19, 2018
Wobec tego własne śledztwo uruchomili sami twitterowicze. Wynika z niego, że…
https://twitter.com/duscaes/status/1075621342463098880
Być może technicy Orange nie poradzili sobie z wychwyceniem błędu, którego obowiązek naprawy leży po stronie operatora. Skoro działanie Twittera w Polsce ograniczone jest tylko u Pomarańczowych, to nie ma siły – musi chodzić o infrastrukturę tej sieci lub firm świadczących dla tej sieci usługi.
https://twitter.com/duscaes/status/1075658064437612544
Sam korzystam z sieci Orange i nie uśmiecha mi się przeglądanie Twittera bez obrazków. Coraz więcej osób zgłasza problemy z tym związane, więc jest szansa, że sieć przyjrzy się sprawie bliżej.
Zaktualizujemy ten wpis, kiedy sprawa się wyjaśni.
Jest odpowiedź rzecznika Orange Polska w sprawie podejrzanych zaburzeń w funkcjonowaniu Twittera:
Dmuchając na zimne zablokowaliśmy domenę, na której są grafiki z Twittera. Dziękuję, że zwróciliście na to uwagę. Zrobiliśmy tak, by Was zabezpieczyć przed złośliwym oprogramowaniem. Przepraszam za chwilowe niedogodności, wszystko jest już ok.
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) December 20, 2018
Wygląda na to, że wszystko wróciło do normy. Po kilkunastu godzinach od pierwszych sygnałów o awarii, problem został rozwiązany.
źródło: własne, dzięki @duscaes!