Awaria Twittera w Polsce – serwis nie wyświetla obrazów. Co dziwne, poszkodowani są głównie klienci Orange

Jeśli regularnie używasz Twittera, to możliwe, że Ciebie też dotknął problem, który pojawił się wczorajszego popołudnia. W serwisie nie są wyświetlane obrazy. Sytuacja jest o tyle dziwna, że cierpią głównie użytkownicy internetu od Orange – nie tylko mobilnego, ale i stacjonarnego. Co się dzieje?

Grafiki z serwisu downdetector.com nie kłamią. Obecnie największe problemy z Twitterem występują w Polsce. I jest to sprawa nie rozwiązana od wielu godzin: pierwsze raporty pojawiały się wczorajszego popołuidnia. Serwis nie wyświetla obrazów i ma trudności z kilkoma innymi drobnymi rzeczami.

Tak to wygląda w aplikacji mobilnej – brakuje obrazów, grafik i awatarów. Co dziwne: dzieje się tak tylko podczas korzystania z Twittera w sieci Orange: nie ważne, czy mobilnie czy „po kablu”. Mając jakiegokolwiek innego dostawcę internetowego, wszystko działa normalnie.

Technicy Orange rzekomo sprawdzili problem, ale nie dostrzegli jego źródła w sieci Orange, ani w łączach internetowych, które dostawca wykorzystuje do przesyłania danych. Trudności jednak występują, i na razie nikt nie kwapi się, by je usunąć.

Wobec tego własne śledztwo uruchomili sami twitterowicze. Wynika z niego, że…

https://twitter.com/duscaes/status/1075621342463098880

Być może technicy Orange nie poradzili sobie z wychwyceniem błędu, którego obowiązek naprawy leży po stronie operatora. Skoro działanie Twittera w Polsce ograniczone jest tylko u Pomarańczowych, to nie ma siły – musi chodzić o infrastrukturę tej sieci lub firm świadczących dla tej sieci usługi.

https://twitter.com/duscaes/status/1075658064437612544

Sam korzystam z sieci Orange i nie uśmiecha mi się przeglądanie Twittera bez obrazków. Coraz więcej osób zgłasza problemy z tym związane, więc jest szansa, że sieć przyjrzy się sprawie bliżej.

Zaktualizujemy ten wpis, kiedy sprawa się wyjaśni.

Jest odpowiedź rzecznika Orange Polska w sprawie podejrzanych zaburzeń w funkcjonowaniu Twittera:

Aktualizacja - 2018.12.20

Wygląda na to, że wszystko wróciło do normy. Po kilkunastu godzinach od pierwszych sygnałów o awarii, problem został rozwiązany.

źródło: własne, dzięki @duscaes!