Producent z Ingolstadt w ciągu najbliższych lat zainwestuje ogromne pieniądze w elektromobilność. Dotyczy to przede wszystkim rozwoju napędów, akumulatorów i innych rozwiązaniach stosowanych w samochodach. Nie zabraknie również pobocznych projektów, które będa miały mniejszy priorytetet, ale z pewnością nie będą nudne. Jednym z nich to koncept centrum szybkiego ładowania Audi.
Nie zabraknie naprawdę szybkich ładowarek
W ofercie Audi znajdziemy już sporo hybryd, łączących silnik spalinowy z jednostką elektryczną, a także modele w pełni bezemisyjne. Firma powołała nawet zupełnie nową rodzinę e-tron, która składa się z dużych SUV-ów, mniejszego Q4 e-tron, sportowego e-trona GT, a niebawem także z elektrycznego odpowiednika A6.
Trzeba przyznać, że działania producenta w kierunku elektromobilności faktycznie widać. Oferta zmienia się na naszych oczach, a to dopiero początek. Audi zapowiada, że w 2021 roku ponad połowa nowo wprowadzanych na rynek samochodów będzie zelektryfikowana. Oczywiście nie zabraknie także aut wyposażonych w mocniejsze silniki spalinowe, więc bardziej konserwatywni fani marki nie mają powodów do obaw.
Niemiecka firma planuje także przeprowadzić test centrum szybkiego ładowania, określanego nazwą Audi charging hub. Zostanie ono wyposażone w zestaw szybkich ładowarek, które maksymalnie będa mogły dostarczyć moc 300 kW. Oznacza to, że przykładowo e-trona GT, obsługującego ładowanie 270 kW, naładujemy od 0 do 80% w około 23 minuty. Natomiast po zaledwie 5 minutach zyskamy możliwość przejechania około 100 km.
Centrum ładowania zostanie ponadto wyposażone w zespoły zużytych akumulatorów litowo-jonowych służących jako magazyny energii. Dzięki takiemu tymczasowemu magazynowi energii o pojemności około 2,45 MWh, funkcjonować może aż sześć punktów o mocy ładowania do 300 kW ze standardowym przyłączem wysokiego napięcia 400 V.
Centrum ładowania Audi charging hub uosabia nasze aspiracje i podkreśla 'Vorsprung durch Technik’ – ciągły postęp dzięki technice. Elastyczny, wysokowydajny park ładowania HPC nie wymaga wiele od lokalnej sieci energetycznej i wykorzystuje zrównoważoną koncepcję powtórnego wykorzystania akumulatorów. Nasi klienci mogą też tu liczyć na wiele korzyści: możliwość rezerwacji na wyłączność, strefę wypoczynkową oraz krótki czas oczekiwania, co zapewnia ładowanie o wysokiej mocy. To naprawdę koncepcja segmentu premium. Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.
Podczas ładowania będzie można skorzystać z centrum wypoczynkowego
W komunikacie prasowym producent z Ingolstadt wielokrotnie podkreśla, że całość ma zostać zrealizowana w taki sposób, aby oczekiwanie na ładowanie stało się prawdziwym przeżyciem klasy premium. Co to dokładnie oznacza? Już wyjaśniam.
W centrum szybkiego ładowania znajdzie się m.in. salonik, miejsca wypoczynkowe, a nawet oferta przekąsek, napojów i innych artykułów. Takie rozwiązanie powinno sprawdzić się szczególnie w punktach oddalonych od większych miast. Po pierwsze, zyskamy możliwość szybkiego uzupełnienia energii w akumulatorach. Po drugie, przygotowane zostaną warunki do odpoczynku, bez konieczności ciągłego siedzenia w samochodzie.
Obecnie trwają poszukiwania lokalizacji w Niemczech dla pilotażowego projektu Audi charging hub oraz rozmowy z ewentualnymi partnerami. Natomiast uruchomienie planowane jest na drugą połowę roku.