Można już zamawiać jedzenie i kupować bilety autobusowe za pomocą Asystenta Google w Polsce

Asystent Google zaczął działać w Polsce w styczniu bieżącego roku. Po kilku miesiącach może się pochwalić ze współpracą z kilkoma ważnymi usługodawcami, operującymi w naszym kraju, i wciąż dołączają do nich następni.

Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Obecnie możliwe jest już zamówienie jedzenia w Pyszne.pl i zakupienie biletu autobusowego we FlixBusieCała operacja może być wykonana głosowo. Wystarczy, że użytkownik powie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.

„Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce.”
– Michał Długosz, Product Marketing Manager w Google

Proces zakupu jedzenia czy biletu może być poprowadzony przez głosowego asystenta od początku do samego końca. Przed pierwszym skorzystaniem z usług trzeba jednak będzie autoryzować Asystenta, na przykład podpinając konto na Pyszne.pl z Asystentem Google i Google Pay. Przydatne okazuje się też wskazanie kilku najczęściej zamawianych przez nas dań z okolicznych restauracji. Dzięki temu wyłącznie za pomocą poleceń głosowych szybko przejdziemy do ulubionego zestawu obiadowego, bez przeklikiwania się przez kolejne ekrany aplikacji.

Informacje o swoich usługach, przekazywane przez Asystenta Google udostępniają także inne firmy działające w Polsce. Innymi przykładami interakcji z nim, są:

Więcej interakcji znajdziecie na polskiej stronie Asystenta Google.

Ciekaw jestem, czy usługi świadczone za pośrednictwem Asystenta Google się u nas przyjmą. Zamierzam zamówić coś do jedzenia przez głosowego bota Pyszne.pl, zobaczymy, jak to działa ;)

źródło: Blog Google, informacja prasowa

Exit mobile version