Apple zamierza sprzedać 14.4 mln iPadów w trzecim kwartale 2011

Podczas gdy inni załamują ręce i powoli wycofują się z rynku tabletów, gigant z Cupertino święci triumfy. Apple iPad mocno trzyma się pierwszego miejsca na podium i, bijąc kolejne rekordy sprzedaży, pozostaje liderem. Chińska firma analityczna CLSA przeprowadziła badania z których wynika, że trzeci kwartał bieżącego roku może być wyjątkowo korzystny dla koncernu z nadgryzionym jabłkiem w logo, ponieważ liczba sprzedanych (nie wysłanych do dystrybutorów) tabletów może sięgnąć nawet 14.4 mln.

Firma CLSA przeprowadziła badania na podstawie liczby ekranów LCD, które zostały wysłane do Apple. Południowokoreańscy wytwórcy wyświetlaczy LG i Samsung dostarczyli temu producentowi 4.8 mln z 5.3 mln wyprodukowanych 9.7-calowych ekranów. Stanowi to ponad 74% ogólnego zapotrzebowania na tego typu towar.

Wyniki analizy firmy CLSA są jedynie spekulacjami, ale warto pamiętać, że wydają się one potwierdzać to, co podejrzewaliśmy od dłuższego czasu. Popyt na tablet Apple iPad jest tak wielki, że gigant z Cupertino ma problem z produkcją liczby urządzeń wystarczającej, aby zadowolić rynek. Nie powinno nas to dziwić, ponieważ, jeśli przewidywania CLSA okażą się prawdziwe, Apple zaskoczone jest tak wielkim sukcesem. Przewidywana liczba sprzedanych iPadów miała wynosić od 10 do 12 mln, a wyniesie, najprawdopodobniej, 14.4 mln.

Apple sprzedaje obie generacje swoich tabletów w milionach sztuk, podczas gdy konkurencja nadal boryka się z problemem kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy egzemplarzy. Fortuna kołem się toczy, możliwym jest więc, że w przyszłości to firma Steve’a Jobsa znajdzie się po drugiej stronie stołu.

źródło

Exit mobile version