W minionym piątek, 1 listopada, wystartowała kolejna duża usługa Apple, która skupia się na autorskich serialach i programach. Niestety, mimo spełnienia warunków promocji, nie wszyscy użytkownicy mogą zyskać darmowy dostęp do Apple TV+.
Apple TV+ – problematyczna promocja
Nowi użytkownicy Apple TV+ mogą skorzystać z 7-dniowego okresu próbnego, który w założeniach ma pozwolić na poznanie usługi i podjęcie decyzji, czy warto dalej opłacać subskrypcję. Usługa normalnie kosztuje 24,99 złotych za każdy miesiąc dostępu.
Wspomniany okres próbny może zostać znacząco wydłużony, jeśli ostatnio kupiliśmy urządzenie z logo nadgryzionego jabłka. Jak podaje Apple, bezpłatny rok Apple TV+ jest wliczony w cenę nowego iPhone’a, iPada, iPoda touch, przystawki Apple TV i komputera Mac. Wystarczy, że sprzęt został zakupiony po 10 września 2019 roku.
Według założeń bezpłatny rok powinien zostać uruchomiony automatycznie, gdy użytkownik kliknie na odpowiedni komunikat w aplikacji TV. Nie działa to jednak u wszystkich osób. Serwis 9to5Mac zwraca uwagę na problem z aktywacją – wybrane osoby, mimo iż spełniły warunki promocji i kliknęły w komunikat, to nie zyskały darmowego rocznego dostępu. Mogę one skorzystać wyłącznie ze standardowego 7-dniowego okresu próbnego.
Co ciekawe, w internecie pojawią się komentarze osób, które nie kupiły w wyznaczonym okresie nowego urządzenia Apple. Mimo tego otrzymały darmowy dostęp do Apple TV+ przez cały rok. Niewykluczone, że problem leży po stronie serwerów Apple i związany jest z błędnym rozpoznawaniem urządzenia. Najpewniej wkrótce zostanie to naprawione. Co jednak z osobami, które zyskały darmowy dostęp, mimo nie spełnienia warunków umowy? Cóż, najpewniej będą musiały pożegnać się z Apple TV+.
Jak skorzystać z bezpłatnego roku?
W tym celu należy uruchomić aplikację Apple TV na jednym z obsługiwanych urządzeń. Powinna ona automatycznie wyświetlić komunikat o starcie nowej usługi, a także przycisk, który pozwoli na aktywację darmowego roku. Po wybraniu odpowiedniej opcji, należy tylko zatwierdzić operację i pamiętać, że po upływie promocji należy zrezygnować z Apple TV+, jeśli nie chcemy płacić za subskrypcję.
Osoby, które mimo kupienia nowego urządzenia nie mogą skorzystać z promocji, powinny zacząć od siłowego zamknięcia aplikacji i jej ponownego uruchomienia. Jeśli komunikat wciąż się nie pojawia, to należy wylogować się z konta Apple na danym urządzeniu i następnie ponownie zalogować. W przypadku dalszego niepowodzenia najbardziej skutecznym rozwiązaniem będzie kontakt z pomocą techniczną Apple.
Polecamy również:
iPhone’y ponownie w dół, ale mimo tego przychody Apple są rekordowe
źródło: 9to5Mac