Apple to najbardziej podziwiana firma na świecie

(fot. Apple)

O dziwo Apple może zajmować pierwsze miejsce nie tylko w rankingu najlepszych smartfonów z systemem iOS. Amerykański dwutygodnik o tematyce biznesowej od 2006 roku na pierwszym miejscu wyjątkowego plebiscytu plasuje firmę założoną przez Steve’a Wozniaka, Steve’a Jobsa i Ronalda Wayne’a.

Jak podziwiać, to tylko Apple

Od 1997 roku magazyn Fortune prowadzi coroczny plebiscyt World’s Most Admired Companies („Najbardziej podziwiane przedsiębiorstwa na świecie”). Aby trafić na wyjątkową listę, ponad 4000 kierowników, dyrektorów i analityków papierów wartościowych wybiera 10 firm, które najbardziej podziwiają. Każdy może głosować na kogo chce.

Apple to najbardziej podziwiana firma na świecie

Choć wśród czołowej pięćdziesiątki firmy często zamieniają się miejscami, to od 16 lat złoty medal należy wyłącznie do jednej. Apple nieprzerwanie od 2006 roku przebija takie firmy jak Toyota, Disney czy Microsoft w kwestii bycia podziwianym przez pracowników na wysokich stanowiskach z innych przedsiębiorstw.

W tym roku ex aequo drugie miejsce zajęły firmy z branży bliskich gigantowi z Cupertino – Amazon oraz Microsoft. Za podium znalazł się natomiast Berkshire Hathaway, amerykański konglomerat zajmujący się m.in. ubezpieczeniami, transportem kolejowym czy energetyką. Pierwszą piątkę zamyka jeden z największych holdingów finansowych na świecie, JP Morgan Chase & Co.

Dominacja w plebiscycie

Apple udało się osiągnąć wynik 8,65 punktu, na który składały się wyniki w 9 kategoriach: Innowacja, Zarządzanie Ludźmi, Wykorzystanie Aktywów Przedsiębiorstwa, Odpowiedzialność Społeczna, Jakość Zarządzania, Stabilność Finansowa, Długoterminowa Wartość Inwestycyjna, Jakość Produktów i Usług oraz Konkurencyjność Globalna. Co oczywiste, wynik przełożył się również na pierwsze miejsce w rankingu skupionym wokół firm z branży komputerowej.

Największe firmy technologiczne mogą przeżywać stosunkowo ciężkie czasy, ale 25. edycja listy Najbardziej Docenianych Przedsiębiorstw sugeruje, że firmy z innych rynków szanują je tak samo, jak zawsze. Publikacja Fortune

Czy jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo jest w stanie zagrozić firmie z nadgryzionym jabłkiem w logo? Cóż, zapewne przyjdzie nam się przekonać w przyszłym roku, podczas kolejnego głosowania.

Exit mobile version