Nadgryzione jabłko, które znajduje się na każdym produkcie Apple, to jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo na świecie. Przez lata przeszło ono wiele modernizacji, ale jego kształt nie zmienił się od 1977 roku. Nowe informacje wskazują, że firma z Cupertino może niebawem powrócić do tęczowej wersji swojego logo.
Tęczowo logo nie jest nowym pomysłem
Pierwsze logo Apple nie przypominało tego obecnie stosowanego. Firma na początku swojego istnienia w 1976 roku posługiwała się grafiką zaprojektowaną przez Ronalda Wayne, jednego z założycieli Apple. Rysunek przedstawiał Isaaca Newtona siedzącego pod drzewem, z którego spadło jabłko. Tak, to słynne jabłko, które według popularnej legendy przyczyniło się do lepszego zrozumienia praw grawitacji.
Kolejne logo, już w formie nadgryzionego jabłka, pojawiło się na komputerze Apple II rok później. Stworzone zostało przez Roba Janoffa, a jednym z charakterystycznym elementów były „tęczowe” kolory. Apple tym logiem posługiwał się aż do 1998 roku, gdy firma podjęła decyzję o rezygnacji z sześciu kolorów. Nowo logo otrzymało tylko jeden kolor, rozciągający się na jego całej powierzchni.
Stare logo powróci na nowych urządzeniach?
Jak informuje serwis MacRumors, powołując się na swoje źródła w Apple, charakterystyczne tęczowe logo może ponownie pojawić się na produktach projektowanych w Cupertino. Nie, nie będzie to zmiana obejmująca całą ofertę Apple. Firma raczej wypuści specjalną linię produktów.
Nie wiadomo jeszcze, na jakich urządzeniach może znaleźć się stare logo. MacRumors wskazuje, że dobrym kandydatem jest Mac. W końcu to Apple II, a także wszystkie późniejsze komputery, przez wiele lat miały na obudowie kolorowe i nadgryzione jabłko. Niewykluczone, że logo pojawi się również na iPhone’ach i iPadach w specjalnym wydaniu, podobnie jak w przypadku PRODUCT RED.
Niestety, mamy do czynienia tylko z plotką. Apple może w ogóle nie planować takiej zmiany. Z drugiej strony, nowa specjalna linia produktów mogłaby pozytywnie wpłynąć na sprzedaż. W końcu PRODUCT RED nie wzbudza już dziś takiego zainteresowania, a nawiązanie do historii firmy mogłoby sprawić, że wielu fanów sięgnęłoby po portfele. Przyznam się, że sam chętnie kupiłbym oryginalne etui, gdyby na nim znalazło się tęczowe jabłko.
źródło: MacRumors