LG powoli zwija się z rynku smartfonów i chociaż nie zostawi tak dużej luki jak Huawei, bo sprzedawało znacznie mniej urządzeń, to wciąż ma ogromną bazę klientów, których Apple i Samsung z chęcią przejmą.
LG składa broń, a fanom marki łzy cisną się do oczu
Gdyby to się stało wcześniej, nie płakałbym, ponieważ przez długi czas dział mobilny LG prowadził tak bardzo niezrozumiałą politykę wydawniczą i strategię marketingową, że nic dziwnego, że klienci wybierali produkty konkurencji. Kiedy jednak w końcu pojawił się tak długo wyczekiwany powiew świeżości, wkrótce ogłoszono wycofanie się z segmentu smartfonów, podczas gdy spodziewaliśmy kolejnych interesujących modeli i niecodziennych innowacji.
Koreańczycy nie mogli sobie wybrać gorszego momentu na taki zwrot akcji. W dodatku pozostawiają z niczym wielu fanów marki, których dorobiła się przez lata swojej walki o klienta w segmencie smartfonów, ponieważ do końca lipca 2021 roku ze sklepów znikną smart-telefony tej firmy (aczkolwiek już sprzedanym zostanie zapewnione wsparcie przez określony czas). Cały czas trudno w to uwierzyć, bo prędzej takiej decyzji spodziewalibyśmy się po HTC (lub jeszcze do niedawna też po Sony).
Apple i Samsung kuszą posiadaczy smartfonów LG ofertami nie do odrzucenia
Południowokoreański gigant osierocił miliony użytkowników na całym świecie. Prędzej czy później przyjdzie czas, że będą musieli wymienić użytkowany model na inny. I tutaj do akcji wkraczają Apple oraz Samsung z ofertami praktycznie nie do odrzucenia.
Serwis Yonhap News Agency donosi, że Apple podpisało z operatorami w Korei Południowej umowy, dzięki którym ich klienci skorzystają z bardzo atrakcyjnego programu odkupu smartfonów marki LG. Nie tylko dostaną wycenioną wartość urządzenia, ale też dodatkowe 150 tysięcy wonów (równowartość ~500 złotych) dopłaty, jeśli zdecydują się wymienić swój sprzęt na nowiutkiego iPhone’a 12 lub iPhone’a 12 mini. Jest jednak jeden warunek – osoby, które zechcą skorzystać z tej promocji, obowiązującej aż do 25 września 2021 roku, muszą posiadać smartfon LG co najmniej miesiąc.
Jak zauważa serwis Yonhap News Agency, to pierwsza tego typu inicjatywa Apple, która jest wycelowana w posiadaczy urządzeń konkretnej marki. Nie jest też przypadkiem, że akcję zorganizowano w Korei Południowej, ponieważ LG miało w 2020 roku aż 13% udziałów w segmencie smartfonów w swojej ojczyźnie. Gigant z Cupertino ma zatem okazję sprzedać naprawdę dużo iPhone’ów.
Nie tylko on sam będzie jednak walczyć o pozostawionych klientów, bo podobnie atrakcyjne oferty podobno przygotowuje również Samsung w przypadku swoich high-endów z serii Galaxy Z, Galaxy S21 i Galaxy Note 20. I ma spore szanse na pozyskanie wielu użytkowników, ponieważ według ostatnich badań, aż 80% posiadaczy LG V50 ThinQ przesiadło się na Galaxy.