Światowy rynek smartfonów podlega ciągłym zmianom. W ubiegłym roku skurczył się o 2%, ale jednocześnie segment telefonów premium poszerzył się, robiąc więcej miejsca dla Huawei.
Przez cały 2018 rok, sprzedaż smartfonów wycenionych na 400 dolarów lub więcej, wzrosła aż o 18%. Wzrost ten był napędzany głownie przez Apple i Samsunga. Razem producenci ci odpowiedzialni byli za 73% całej sprzedaży z tego segmentu. Jednak dzięki agresywnej polityce cenowej, również Huawei udało się wygryźć kawałek tego tortu – 10% smartfonów premium pochodziło z fabryk tego chińskiego producenta.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/01/wzrost-cen-smartfonow-850x607.png)
Świetne wyniki uzyskał również OnePlus, głównie dzięki niespotykanej popularności swoich urządzeń w Indiach. To ta firma odnotowała największy wzrost sprzedaży w kategorii 400-600 dolarów.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/OnePlus-6T-Thunder-Purple-fot.-mr-gizmo-1-780x650.jpg)
Jeśli chodzi o najdroższe telefony, kosztujące ponad 800 dolarów, to niekwestionowanym liderem jest Apple, które odpowiadało za 80% dostaw smartfonów w tych cenach. Nie określono dokładnie, jak z najdroższymi telefonami radzą sobie Samsung i Huawei, ale w październiku 2018 roku urządzenia ultra premium stanowiły już 48% wszystkich telefonów sprzedawanych za 400 dolarów i więcej (a jest to umowny próg segmentu premium).
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/01/smartfony-premium-850x489.png)
Według analityków z Counterpoint Research, którzy dostarczyli materiał z analiz, w bieżącym roku producenci sprzedadzą jeszcze więcej smartfonów z najwyższej półki cenowej. Mają przyczynić się do tego kosztowne urządzenia z modemami 5G oraz modele składane.
Jednocześnie wyniki badań wskazują, że kupujący smartfony są skłonni je wymieniać coraz rzadziej, więc można spodziewać się dalszego wyhamowywania rynku.
źródło: Counterpoint przez Phone Arena