Dwie godziny temu pisaliśmy, że z danych IDC (za IV kwartał 2014 roku) oraz najnowszego raportu przygotowanego przez firmę Forrester wynika, iż sprzedaż tabletów nadal spada. Apple również dotknął ten niekorzystny trend – w drugim kwartale 2015 roku sprzedał 12,6 mln versus 16,3 mln sztuk w analogicznym okresie roku poprzedniego – różnica widoczna jest gołym okiem.
W związku z tym pojawiły się doniesienia, jakoby gigant z Cupertino miał ostrożnie podchodzić do wysokości zamówienia na nowego, 12,9-calowego iPada Pro. Nie znamy konkretnych liczb, ale jak podaje Digitimes – wartości te są dużo niższe niż spodziewała się większość obserwatorów rynku.
Produkcja iPada Pro ma rozpocząć się pod koniec września, zaś sprzedaż w połowie listopada.
Rok 2015 zapowiada się na najgorszy dla tabletów pod względem ich popularności – wielu producentów już zostało zmuszonych do obniżenia celów sprzedażowych. Bardzo możliwe, że większość z nich zakończy rok niestety na minusie.
Źródło: Digitimes, Tablet News