Stało się. Apple wypuścił stabilną wersję aplikacji Apple Music na Androida. Rozpoczyna się kolejny etap walki o klienta – tym razem na rynku muzycznym. Spotify czy Deezer powinny zacząć szykować ciężką amunicję.
Po miesiącach testowania Apple w końcu zdecydował się na udostępnienie swojej usługi muzycznej w Sklepie Google Play. Teraz nie tylko użytkownicy iPhone’ów, iPadów czy Maków mogą korzystać z muzyki Apple’a – również posiadacze urządzeń z Androidem. To dobra wiadomość, im większa konkurencja, tym lepiej.
To dopiero początek wojny. Prawdziwe zmagania z konkurencją zaczną się niebawem, na jesieni, kiedy iOS 10 trafi do zwykłych użytkowników. Apple poważnie przebudował swoją usługę muzyczną – nie tylko aplikację Muzyka, ale również zintegrowany z nią serwis Apple Music. Przypuszczam, że jeszcze więcej zmian jest w drodze i niebawem użytkownicy iPhone’ów czy iPadów docenią, jak wygodna jest integracja i usługi muzyczne Apple Music.
Warto też wspomnieć o przymiarkach Apple’a do zakupu usługi Tidal. Nie wiadomo jeszcze, jak skończy się ten temat, jednak informacje wskazują wyraźnie, że Tim Cook i jego zespół poważnie podchodzą do tematu muzycznego streamingu. Spotify może dzisiaj być liderem na rynku, jednak biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenie Apple’a z muzyką (iTunes Store), wkrótce może to ulec zmianie.
A na razie, jeżeli jeszcze nie korzystaliście z Apple Music – warto. Również na Androida dostępny jest darmowy, 3-miesięczny okres próbny. Aby go uruchomić, wystarczy dodać z poziomu konta Apple ID kartę płatniczą, którą po uruchomieniu usługi można zaraz skasować.
Źródło: Google Play