W portfolio Apple znajdziemy już kilka większych usług, taki jak iCloud, Apple Music, Apple Arcade czy Apple TV+. Niewykluczone, że niebawem wybrane z nich zostaną połączone w pakiety.
Apple myśli o utworzeniu pakietów składających się z kilku usług
Według raportu dostarczonego przez Financial Times, firma Tima Cooka ma obecnie prowadzić rozmowy z wytwórniami płytowymi, których tematem jest połączenie usług Apple Music i Apple TV+ w jeden pakiet płatny miesięcznie. Oczywiście takie połączenie ma gwarantować użytkownikom lepsze warunki niż w przypadku oddzielnego wykupienia dostępu do obu usług.
Niektóre wytwórnie płytowe są podobno otwarte na ten pomysł. Najpewniej liczą, że pakiet może zwiększyć liczbę użytkowników, co powinno przełożyć się na dodatkowe zyski, mimo niższej ceny pojedynczej subskrypcji Apple Music. Nie wszyscy jednak są zachwyceni pomysłem Apple. Raport wskazuje, że co najmniej jedna duża wytwórnia wyraziła obawy, że taka umowa może jednak skończyć się utratą przychodów.
Apple Music jednak osiągnął sukces. Usługa ma już 60 mln subskrybentów
Niestety, nie poznaliśmy zbyt wielu szczegółów. Wciąż nie znamy najważniejszej informacji, czyli ceny takiego pakietu. Obecnie podstawowa subskrypcja Apple Music to wydatek 19,99 zł, z kolei Apple TV+ został wyceniony na 24,99 zł za każdy miesiąc dostępu.
Niewykluczone, że pakiet będzie składał się z dodatkowych usług. Firma Tima Cooka może bowiem utworzyć większy zestaw, skierowany dla klientów kilku różnych usług. Oprócz Apple TV+ i Apple Music, pojawić może się jeszcze Apple News+, Apple Arcade lub iCloud.
Połączenie usług w pakiety to świetny pomysł
Użytkownicy sprzętu Apple zyskają zestaw usług w atrakcyjniejszej cenie, co może ich zachęcić do porzucenia konkurencyjnych rozwiązań, opłacanych oddzielnie. Z kolei Apple, jeszcze bardziej przywiąże klientów do swoich produktów. W końcu, znacznie łatwiej rozstać się z jedną usługą niż z kilkoma, gdy ktoś zamierza przejść ze sprzętu z logo nadgryzionego jabłka na Androida lub Windowsa.
Warto mieć też na uwadze, że pakiety mogą zauważalnie zwiększyć liczbę użytkowników usług, co powinno przełożyć się na większe zyski. Ostatnie raporty finansowe Apple wskazują, że firmie coraz bardziej zależy na zarabianiu na usługach i to one, obok iPhone’ów, stają się jej głównym filarem finansowym.
Polecamy również:
źródło: MacRumors, Financial Times