Firma Tima Cooka, która coraz mocniej opiera swoje przychody na usługach, ma kolejne powody do zadowolenia. Apple Music przekroczył właśnie 60 mln subskrybentów i nic nie wskazuje, aby szybkie wzrosty miały nagle wyhamować.
Serwis streamingu muzyki Apple wystartował dopiero w 2015 roku, gdy na rynku było już Spotify z wyrobioną całkiem silną pozycją. Mogło się wydawać, że kolejna podobna usługa nie zdobędzie dużej popularności. Tym bardziej, że została skierowana prawie wyłącznie do posiadaczy urządzeń jednego producenta. No dobrze, Apple Music dostępny jest w wydaniu na Windowsa i Androida, ale to wciąż znacznie mniej platform niż konkurencyjny Spotify, a przy tym wersje na dwa wspomniane systemy operacyjne wypadają odczuwalnie gorzej od oprogramowania Apple na macOS i iOS.
Apple Music, mimo późnego startu i dostępności tylko na wybranych platformach, nie ma jednak problemu ze zdobywaniem użytkowników. Eddy Cue, starszy wiceprezes usług internetowych w Apple, poinformował na łamach francuskiego serwisu Numerama, że liczba subskrybentów przekroczyła już 60 mln osób.
Wynik Apple Music jest naprawdę imponujący, bowiem został osiągnięty w dość krótkim czasie przy rywalizacji z silną konkurencją. Oczywiście to wciąż Spotify ma większą bazę użytkowników płacących miesięczny abonament. Szwedzka firma może pochwalić się 100 mln subskrybentów premium, a także 117 mln osób korzystających z darmowej wersji.
Jak wypadają pozostali gracze? YouTube Music Premium ma mieć około 15 mln subskrybentów, Deezer ponad 7 mln, a z Tidala w 2018 roku miało korzystać 3 mln użytkowników (obecnie może być ich więcej). Wyraźnie widać, że rynek został aktualnie podzielony na dwie duże usługi – Spotify i Apple Music, a pozostali muszę zadowolić się kolejnymi, zauważalnie gorszymi pozycjami. Niewykluczone jednak, że YouTube Music Premium może niebawem zauważalnie zwiększyć bazę użytkowników. Usługa bowiem wprowadzana jest na kolejne rynki, w tym również do Polski.
Wzrosty Apple Music to bardzo dobra wiadomość dla Apple, który coraz mocniej opiera swój model biznesowy na usługach. Dział usług w drugim kwartale roku fiskalnego 2019 osiągnął rekordowe wyniki, czego nie można powiedzieć o sprzedaży chociażby iPhone’ów. Obecne informacje wskazują, że usługi Apple nadal będą rosnąć i to nie tylko za sprawą Apple Music. Firma w tym roku zaprezentowała nowe produkty – Apple TV+ i Apple Arcade.
źródło: Numerama, Trusted Reviews