Apple iPad jest uważany za króla światowego rynku tabletów internetowych, ale czy ten tytuł obowiązuje także w Chinach? Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Analysys International, tak. 9,7-calowa ramka z logo nadgryzionego jabłka na obudowie piastuje w Chinach pierwsze miejsce z wynikiem 72,66%, czyli lepszym niż globalny (68%).
To zaskakująca informacja dwóch powodów. Po pierwsze, Apple wkroczyło do Chin stosunkowo niedawno i nie miało czasu na rozwinięcie kampanii marketingowej, której owocami bombardowani są mieszkańcy Europy i obu Ameryk. Mimo to, słowo z Zachodu łatwo dotarło na Wschód i produkty Apple bardzo przypadły chińskiej klienteli do gustu. Nie jestem pewien jak jest w Chinach (podejrzewam, że zupełnie inaczej, skoro iPad zdobył tam aż taką popularność), ale w Kraju Kwitnącej Wiśni gigant z Curpertino nie może liczyć na podobny sukces. Japończycy są przyzwyczajeni do rodzimych produktów i jak do jeża podchodzą do importowanych urządzeń.
Wspominam o tym, ponieważ wiąże się to z drugim z powodów, dla których niemalże 73-procentowa popularność iPada w Chinach jest zaskakująca. Jak doskonale wiecie, Chiny są domem znakomitej większości tabletów internetowych. Tam tworzone są setki urządzeń importowanych do Europy oraz tysiące nieznanych, które nigdy nie przekroczą granicy. Skąd więc niechęć Chińczyków do własnych, składanych przez siebie produktów i uwielbienie dla Apple? Czy logo nadgryzionego jabłka jest dla nich egzotyką i symbolem dobrobytu?
AKTUALIZACJA (09.08.2012):
Jak słusznie zauważyła Czytelniczka macdoda, powyższe zestawienie porównuje wyłącznie tablety znanych marek i brakuje w nim pozycji „Inne” obejmującej ramki pochodzące z Chin. To może oznaczać, że rzeczywista popularność iPada na Wschodzie jest znacznie mniejsza, jeśli nie marginalna.
via Engadget