Apple wyrobiło sobie niechlubną opinię firmy wydającej przesadnie drogie produkty, która wciąż goni za zarobkiem. Choć ostatnie działania dziecka Steve’a Jobs’a mogą nieco ocieplać wizerunek producenta, to do całkowitego wyeliminowania corocznych memów wyśmiewających nowe komputery Mac jeszcze bardzo daleka droga. Wszystko wskazuje jednak na to, że Apple już wkrótce wykona krok, którego nie spodziewali się nawet najbardziej oddani fani marki.
Więcej za mniej – jednorazowa opłata za aplikację na dwóch platformach
Apple Xcode to środowisko programistyczne, w którym powstaje oprogramowanie na system OS X. Ostatnia aktualizacja w wersji beta 11.4 wprowadziła do Xcode pewien niuans, który ucieszy osoby regularnie kupujące aplikacje w App Store.
Deweloperzy od teraz będą mogli tworzyć paczki, które zawierać będą daną aplikację zarówno w wersji na iOS, jak i macOS. Opcja ta dotyczyć może również zakupów wewnątrz aplikacji, zależnie od woli właściciela kodu. Oczywiście nowa funkcja ma być w pełni opcjonalna dla producentów i nie zawsze uda się nam zaoszczędzić na pojedynczym zakupie, jednak zakładam, że znaczna część firm zdecyduje się na implementację tego rozwiązania chociażby z uwagi na dobre relacje z użytkownikami. Pomimo nieco zawyżonych cen, Apple stara się przekonać do siebie konsumentów poprzez ciągłe wsparcie swoich starszych produktów i inwestowanie w dobre relacje z oddanymi fanami swojego sprzętu.
Aktualizacja ma również połączyć kategorie aplikacji z macOS i iOS tak, aby łatwiej było poruszać się po App Store na obydwóch platformach.
Universal Purchase for Mac/iOS apps! ? pic.twitter.com/9yNrDmwvWD
— Steve Troughton-Smith (@stroughtonsmith) February 5, 2020
Historyczna zmiana wejdzie w życie już niedługo
Docelowym terminem wprowadzenia paczek aplikacji jest marzec 2020 roku, kiedy to udostępnione zostanie zostanie oprogramowanie iOS 13.4 i macOS 10.15.4. Oczywiście nie jest to data w stu procentach pewna, jednak jest to zależne od tego, jak przebiegną testy w środowisku Xcode.
Apple coraz bardziej dąży do zacieśnienia więzów pomiędzy swoimi platformami i jak mocniejsze zunifikowanie swojego słynnego ekosystemu. Ogromne sukcesy App Store w ubiegłym roku ewidentnie zachęciły szefostwo firmy do eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami i zainwestowanie w nowe funkcje, które mogą zachęcić użytkowników do kupna aplikacji.
Źródło: Engadget