Jak najbardziej można stwierdzić, że właściciele iPhone’ów niebawem zobaczą więcej reklam. W końcu App Store to jedyny akceptowalny przez Apple sklep z aplikacjami i grami.
Reklamy są już wyświetlane w App Store
Apple raczej nie jest znane z zarabiania na reklamach. Większość zysków firmy z Cupertino pochodzi ze sprzedaży drogich urządzeń. Nie oznacza to jednak, że Tim Cook całkowicie zrezygnował z zarabiania na treściach sponsorowanych dostarczanych do użytkowników.
W jedynym słusznym sklepie z aplikacjami na iOS są już bowiem wyświetlane reklamy. Obecnie znajdziemy je w dwóch miejscach podczas wyszukiwania aplikacji. Pierwsza reklama pojawia się od razu po przejściu do ekranu wbudowanej wyszukiwarki na liście sugerowanych aplikacji i gier. Natomiast drugą zobaczymy, gdy zdecydujemy się skorzystać z wyszukiwarki – wyświetlana jest ona na samej górze otrzymanych wyników.
Apple zamierza wprowadzić więcej reklam
Nie mamy dobrych informacji dla właścicieli iPhone’ów, którzy raczej nie są przyzwyczajeni do treści sponsorowanych pojawiających się w ekosystemie Apple. Według serwisu AppleInsider, firma z Cupertino planuje przetestować parę nowych miejsc w AppStore, gdzie w przyszłości będą pojawiać się reklamy.
Nowe boksy reklamowe pojawią się na karcie „Dziś”, czyli tej wyświetlanej tuż po uruchomieniu App Store. Warto zauważyć, że wspomniana karta już teraz służy do promowania aplikacji i gier, ale nie są to reklamy opłacone przez zewnętrzne firmy. Drugim miejscem przeznaczonym na reklamy będzie sekcja „Możesz też polubić”, która pojawia się na karcie każdej aplikacji, jeśli zjedziemy na sam dół strony.
Apple zaznacza, że reklamy będą wyraźnie oznaczone, aby wyróżniały się na tle pozostałych treści dostępnych w App Store. Co więcej, firma chce zachować wysoki poziom bezpieczeństwa i prywatności, a więc należy oczekiwać, że reklamy zostaną odpowiednio dobrane przed ich dopuszczeniem do sklepu z aplikacjami.
Dowiedzieliśmy się jeszcze, że zespół Tima Cooka zamierza wprowadzić dość rygorystyczne zasady. Firma nie zamierza stosować „hipertargetowania” na osoby lub małe grupy użytkowników. Apple nie będzie również dostarczać spersonalizowanych reklam użytkownikom poniżej 18 roku życia, a także nie będzie wykorzystywać żadnych poufnych danych, takich jak informacje religijne lub polityczne.
Nie jest jeszcze jasne, kiedy zobaczymy więcej reklam w App Store. Wiadomo tylko, że testy rozpoczną się wkrótce.