Runtastic to marka jednego z najbardziej popularnych programów mobilnych wspomagających bieganie. Jest na tyle znana, że kojarzą ją nawet Ci, którzy ze sportem nie mają nic wspólnego. Nie jest to jednak jedyny element w ofercie wymienionej firmy. Na przestrzeni ostatnich lat mogliśmy usłyszeć o zegarku Moment, a dwa lata temu świat obiegła wieść o Runtastic Mountain Bike PRO. Kilka miesięcy później pojawiła się natomiast Runtasty – aplikacja wspomagająca odżywianie.
W 2015 roku marka Runtastic została przejęta przez Adidasa. 2 lata późnej nowy właściciel wyłączył swój autorski ekosystem o nazwie miCoach i jednocześnie zachęcił użytkowników do przeniesienia się na świeżo zakupioną platformę. Teraz postanowił zmienić jej nazwę na Adidas Running – dla jednorodności i podkreślenia przejścia usługi pod nowe skrzydła.
Aplikacja ma teraz nowe hasło – „Same app, new era”. Sugeruje ono duże zmiany i takie też zaszły. Aktualizacja nazwy pociągnęła za sobą również odświeżenie szaty graficznej. Nowy interfejs jest bardziej spójny z identyfikacją wizualną Adidasa. Firma podkreśla jednak, że mimo modernizacji powłoki, funkcje pozostały te same („the name has changed, but the features remain”).
Zakup Runtastic przez znaną markę sportową nie jest jedyną taką sytuacją w ostatnich latach. Podobny los spotkał Endomondo (wchłonięte przez Under Armour) i Runkeepera (przejęcie przez Asics).
Źródło: androidpolice.com