Google, po zagarnięciu większości na rynku smartfonów, a także licznych sukcesach w usługach, na poważnie bierze się za branżę motoryzacyjną. Firma wprowadziła kolejne usprawnienia w platformie Android Automotive OS, które skierowane są dla deweloperów.
Android zaczyna pojawiać się w samochodach
Większość nowych samochód obsługuje Android Auto. Należy mieć na uwadze, że mamy do czynienia wyłącznie z nakładką na system infotainment, która ma mocno ograniczone możliwości ingerencji w funkcje samochodu. Możliwości Android Auto sprowadzają się wyłącznie do wyświetlania wybranych aplikacji ze smartfona.
Z kolei Android Automotive OS to system operacyjny zaprojektowany przez Google, który w założeniach ma zastąpić autorskie systemy infotainment stosowane przez producentów samochodów. Oprogramowanie ma dostęp do funkcji samochodu, takich jak chociażby sterowanie klimatyzacją, a ponadto do działania nie wymaga podłączania dodatkowego urządzenia.
Pomysł Google spodobał się już Volvo. Nadchodzący model XC40 Recharge, który wkrótce pojawi się w salonach, będzie działał pod kontrolą Android Automotive OS. Zainteresowanie wyrażają również inni producenci.
Android Automotive OS – nowy emulator dla deweloperów
Celem Google jest zwiększenie zainteresowania nową platformą nie tylko producentów samochodów, ale także programistów. W związku z tym, firma już wcześniej ogłosiła otwarcie platformy, a teraz wydała ulepszony emulator.
Nowy emulator Android Automotive OS otrzymał sklep Google Play, który trafi do finalnej wersji. Oczywiście nie pojawią się w nim wszystkie aplikacje znane z Androida. Google chce widzieć wyłącznie oprogramowanie skrojone z myślą o kierowcach, czyli chociażby aplikacje już dostępne na Android Auto.
Dzięki emulatorowi programiści nie muszą czekać na pierwsze samochody z Androidem, aby móc przetestować swoje aplikacje. Google dodaje, że zaletą jest łatwe przeniesienie oprogramowania z Android Auto, co dodatkowo powinno zachęcić deweloperów.
Docelowo Android Automotive OS ma stać się znaczącą platformą, która będzie wybierana przez kolejne firmy motoryzacyjne. Po pierwsze, otrzymają one już gotowy produkt z najważniejszymi aplikacjami, takimi jak Mapy Google czy Spotify. Po drugie, powinno to obniżyć koszty produkcji (brak konieczności rozwijania i wspierania własnego systemu).
Polecamy również:
Nowe Volvo S60. Dotykowy ekran w samochodzie – czy to w ogóle się sprawdza?