Android Auto
(fot. Tabletowo.pl)

Korzystasz z Android Auto? Musisz mieć silną psychikę, aby wytrzymać z licznymi błędami

Patrząc na liczbę i częstotliwość występowania błędów w Android Auto, wyobrażam sobie rozmowę użytkownika oprogramowania Google z osobą korzystającą z Apple CarPlay. Ten drugi kierowca, po wysłuchaniu wielu skarg przedmówcy, mógłby powiedzieć „Ale Ty masz silną psychikę”, nawiązując do sceny z polskiego filmu „Chłopaki nie płaczą”.

Użytkownicy Android Auto skarżą się na nowy błąd

Oczywiście, że możesz należeć do osób, które przez kilka lat korzystania z Android Auto nie spotkały się z żadną, nawet niewielką usterką. Jednak liczba wątków na forach dotyczących tego systemu świadczy, że nie wszyscy mają tyle szczęścia i sporo osób musi mierzyć się z mniejszymi lub większymi problemami. Momentami odnoszę wrażenie, że jakikolwiek dział kontroli jakości w Google, który mógłby zająć się Android Auto, po prostu nie istnieje.

Jeśli już jednak taki zespół ma jakieś zadania, to niekoniecznie korzysta ze smartfonów Samsunga i Pixeli. Otóż to właśnie w przypadku tych urządzeń możemy często usłyszeć o różnych problemach z oprogramowaniem Google dla kierowców. Chociaż podejrzewam, że Samsung pojawia się dość często ze względu na ogromną popularność smartfonów tego południowokoreańskiego producenta.

Najnowszy błąd, o którym zaczyna robić się głośno, występuje właśnie na urządzeniach z linii Pixel (chodzi głównie o modele 6 i 7). Otóż problemy pojawiły się w ciągu ostatniego tygodnia i sprowadzają się do trudności z łącznością, głównie bezprzewodową. Część osób skarży się, że połączenie jest niestabilne, a inni wskazują, że nie jest w ogóle możliwe jego nawiązanie.

Nowy Android Auto test Yanosik
(fot. Mateusz Budzeń, Tabletowo.pl)

Niekoniecznie winna musi być aktualizacja

Niedawno zostały udostępnione dwie aktualizacje – Android Auto 10.0 i następnie 10.1. Jak zwraca uwagę serwis 9to5Google, omawiany problem prawdopodobnie nie jest powiązany z żadną z tych aktualizacji i jego przyczyna jest inna. Nie jest to jednak pewne – obecnie mamy zbyt mało danych, aby wskazać głównego winowajcę.

Co ciekawe, ponownie uruchomienie aplikacji Android Auto na smartfonie, a nawet wyczyszczenie wszystkich danych z nią związanych, nie zawsze pozwala pozbyć się problemu. Niektórym użytkownikom udało się jednak usunąć błąd, wykonując ponowne uruchomienie systemu infotainment w samochodzie.

Obecnie pozostaje czekać na aktualizację Android Auto i mieć nadzieję, że nie przyniesie ona innych błędów. Warto też spróbować obu powyżej wspomnianych metod, nawet jeśli większość osób wskazuje, że pierwsza z nich, czyli ponowne uruchomienie aplikacji i wyczyszczenie jej danych na smartfonie, niespecjalnie pomaga.