Android Auto z nowymi problemami. Czy to się kiedykolwiek skończy?!

(fot. Tabletowo.pl)

Źle to wygląda, gdy częściej słyszymy o błędach niż nowych funkcjach w oprogramowaniu. Niestety, w przypadku Android Auto użytkownicy dość często muszą mierzyć się z różnymi niedociągnięciami i problemami.

Trochę za dużo tych błędów w Android Auto

Android Auto zyskał sporą popularność wśród kierowców. Niektórzy nawet nie wyobrażają sobie kupna nowego samochodu, który nie wspiera oprogramowania Google. Nie powinno to jednak dziwić, bowiem użytkownicy otrzymują wygodny dostęp do aplikacji i funkcji znanych ze smartfona, z których jak najbardziej mogą korzystać podczas prowadzenia samochodu.

Szkoda tylko, że całość pod względem jakości pozostawia sporo do życzenia. Zaledwie kilka dni temu usłyszeliśmy o błędzie, który powoduje usterkę interfejsu, a już teraz użytkownicy skarżą się na kolejny problem. Wypada wspomnieć, że jeszcze w czerwcu Google wydało aktualizację, która usunęła inny błąd i… przyniosła kolejną usterkę.

Stanowczo zbyt często słyszymy o różnych problemach. Oczywiście nie dotyczą one każdej osoby korzystającej z Android Auto, aczkolwiek niesmak pozostaje. Tym bardziej, że konkurencyjny Apple CarPlay wypada tutaj zauważalnie lepiej.

Android Auto (fot. BMW)

Problematyczne połączenie bezprzewodowe

Połączenie między smartfonem z Android Auto a systemem infotainment w samochodzie realizowane jest na dwa sposoby – za pomocą kabla lub bezprzewodowo. Z licznych skarg użytkowników, na które uwagę zwraca serwis 9to5Google, wynika, że tym razem błędy dotyczą drugiej metody łączności.

Osoby dotknięte problem informują, że w przypadku połączenia bezprzewodowego po kilku sekundach od podłączenia ekran w samochodzie staje się czarny. Oznacza to, że korzystanie z Android Auto jest niemożliwie.

Na podstawie obecnych danych, niepotwierdzonych oficjalnie przez Google, można stwierdzić, że problem leży po stronie aktualizacji oznaczonej jako 7.8. Prawdopodobnie nie występuje on na innych wersjach oprogramowania. Świetnie, że winowajca został znaleziony, ale z drugiej strony Android Auto 7.8 przez prawie miesiąc znajdował się w beta testach – słabo, że nikt nie wychwycił opisywanego błędu.

Zanim firma z Mountain View wyda stosowną poprawkę, można samemu spróbować rozwiązać problem. Pierwsza metoda sprowadza się do użycia kabla zamiast połączenia bezprzewodowego. Natomiast druga to przywrócenie starszej wersji aplikacji.

Exit mobile version