Doskonale wiemy, że Amazon wkrótce wystartuje w Polsce z własną domeną internetową. Choć podczas oficjalnej zapowiedzi nie podano żadnego konkretnego terminu, wieść niesie, że to już bardzo blisko!
Amazon w Polsce już od 1 marca?
Wciąż czekamy na oficjalny komunikat Amazonu na temat otwarcia sklepu internetowego z końcówką .pl w adresie. Ponieważ od jakiegoś miesiąca przedsiębiorcy mogą przygotowywać się do sprzedaży swoich produktów na tej nowej w naszym kraju platformie, to od nich można pozyskać informacje na temat daty wkroczenia Amazonu na polski rynek e-commerce. I to właśnie tą drogą serwis money.pl dowiedział się, kiedy należy spodziewać się startu Amazon.pl w Polsce. Ma to nastąpić już 1 marca.
Inni komentatorzy nie są tak optymistycznie nastawieni, sugerując raczej, że sklep Amazonu rozpocznie oficjalną działalność w Polsce w połowie, a może nawet pod koniec przyszłego miesiąca. Tak sugerowałyby daty otwarcia sklepów Amazon w innych krajach. Tak czy siak – nie pozostało zbyt wiele czasu.
Allegro nie boi się konkurencji
Ci, którzy wieszczą rychły koniec Allegro w Polsce, mogą nie doceniać siły tej platformy lub przeceniać wejście Amazonu na nasz rynek. Amerykański gigant nie zawłaszcza przecież dziedziny, która w Polsce nie jest rozwinięta. W gruncie rzeczy, wszystkie wartościowe marki mają silną sprzedaż przez Allegro lub za pomocą innych platform.
Trzeba też pamiętać, że Amazon to nie pierwszy wielki, obcy gracz e-commerce, który będzie próbował swoich sił na polskiej ziemi. Kilkanaście lat temu oficjalnie można było skorzystać u nas z serwisu aukcyjnego eBay, który choć jest niezwykle popularny na Zachodzie, to w Polsce nie przyjął się prawie w ogóle. Zresztą, strona główna portalu długo wyglądała jak żywcem wyciągnięta z internetu późnych lat 2000′.
Dlatego choć przed polskimi konsumentami pojawi się sporo nowych możliwości robienia zakupów w sieci, zdecydowanie więcej na wejściu sklepu Amazonu do Polski mogą zyskać przedsiębiorcy, którym serwis odda w ręce narzędzie do łatwiejszego odnajdywania klientów w innych krajach. Oczywiście nie wszystkim będzie się to opłacać, bo „amazońskie” marże na sprzedaż nie należą do najniższych.
Start sklepu Amazonu w Polsce z pewnością odbije się na branży szerokim echem. Czekamy zatem na oficjalny komunikat o wejściu na polski rynek, a także na dodatkowe informacje o asystencie Alexa, która ponoć uczy się rozumieć naszą rodzimą mowę.