Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak dowiedzieć się o ewentualnym wycofaniu z rynku produktu, który kupiłeś online? Amazon, jeden z największych graczy na rynku e-commerce, wprowadza nową funkcję, która ma na celu ułatwienie klientom dostępu do informacji o wycofaniu produktów. To rozwiązanie, które powinno stać się standardem w każdym sklepie internetowym.
Amazon chce jeszcze lepiej zadbać o swoich klientów
Amazon nieustannie dąży do ulepszania swojej platformy, aby zapewnić klientom bezpieczne i niezawodne zakupy. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest wprowadzenie strony „Your Recalls and Product Safety Alerts”. Ta strona umożliwia klientom przeglądanie informacji o wycofaniu produktów i ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa dla przedmiotów, które zakupili w sklepie Amazon.
Wcześniej klienci byli zmuszeni polegać na zewnętrznych stronach internetowych, aby dowiedzieć się o wycofaniu produktu, a nawet musieli podać swoje dane osobowe, by otrzymać instrukcje, co z nim zrobić. Nowa funkcja eliminuje te niedogodności, umożliwiając bezpośredni dostęp do informacji o wycofaniu produktu i jasnych instrukcji, co zrobić dalej.
To jednak nie koniec zmian
Amazon idzie jednak o krok dalej. W przypadku ogłoszenia wycofania produktu lub wydania ostrzeżenia o jego bezpieczeństwie, klienci Amazona otrzymają spersonalizowany e-mail ze szczegółami na temat wycofania. Zobaczą również alert na swojej stronie „Twoje zamówienia”.
Ten alert przekieruje ich do osobistej strony „Twoje wycofania i ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa produktów” w celu uzyskania większej ilości szczegółów na temat potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa, a także do powiadomienia o zwrocie kosztów lub naprawie.
Firma w swoim komunikacie podkreśla, że takie innowacje jak ta, w połączeniu z solidnym procesem weryfikacji sprzedawców, weryfikacją bezpieczeństwa i zgodności produktów sprawiają, że „klienci mogą robić zakupy z pełnym przekonaniem, że stajemy za wszystkimi produktami w naszym sklepie i zrobimy wszystko, aby sprostać oczekiwaniom, nawet w rzadkim przypadku, gdy produkt nie spełnia ich oczekiwań”.
Warto zauważyć, iż to rozwiązanie sprawia, że Amazon ma sporą szansę dotrzeć do wszystkich klientów, którzy zakupili niebezpieczny lub wycofany produkt. To zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo zakupów. To funkcja, która powinna stać się standardem w każdym sklepie internetowym. Z pewnością wielu klientów doceni ten pomysł amerykańskiego giganta e-commerce.