Aby dotrzeć do szerszego grona klientów, Amazon oferuje czytniki książek elektronicznych w cenie $79. Urządzenia te są tańsze, ponieważ na wygaszaczu i na dolnej belce ekranu głównego wyświetlają reklamy sponsorów. Pozbawiona niechcianych dodatków wersja kosztuje $30 więcej.
Jak donosi serwis AdAge, reklamy mogą już wkrótce pojawić się także na tablecie Amazon Kindle Fire. Serwis sugeruje, że amerykański gigant szuka inwestorów, którzy za bagatela $600 000 wykupią dwumiesięczne kampanie, które na wspieranych urządzeniach będą wyświetlane przez dwa miesiące. Urządzeniach, ponieważ nie ma pewności, czy program Amazonu będzie skierowany do czytników Kindle, czy tabletu Kindle Fire. Według mnie, druga możliwość jest bardzo prawdopodobna. Dzięki wprowadzeniu reklam, Amazon mógłby obniżyć cenę „dachówki” i sprzedać ją większej liczbie klientów. To rozwiązanie ma dwie duże zalety: wzrost popularności tabletu i powiększenie bazy użytkowników serwisu Amazon i oferowanych przez niego usług.
Jeżeli martwi Was natarczywość ewentualnych reklam, uspokoję Was. Jestem szczęśliwym posiadaczem czytnika Amazon Kindle Touch za $79 i z czystym sercem zapewniam, że reklamy absolutnie nie przeszkadzają. Oferty specjalne (bo taką nazwę noszą) wyświetlane są wyłącznie na ekranie zablokowanym(często w postaci ładnej okładki książki lub fotografii) i niewielkiej belce u dołu menu głównego. Reklamy nie pojawiają się podczas czytania książek, przeglądania internetu lub słuchania muzyki.
Miło byłoby zobaczyć tablet Amazon Kindle Fire w cenie około $100. Ponieważ urządzenie pracuje w oparciu o otwarty system operacyjny Android, nie wątpię, że eksperci z forum XDA szybko znaleźliby sposób na pozbycie się reklam.
via AdAge