Amazon po cichu odświeża najbardziej podstawowy model czytnika Kindle

W ofercie Amazonu od zeszłego roku podstawowym i najszerzej promowanym modelem stał się  Kindle Paperwhite 4. Dla bardziej wymagających użytkowników był Oasis 2, natomiast dla osób poszukujących rozwiązań budżetowych Amazon miał w ofercie wyłącznie nieco zapomniany model z 2016 roku: Kindle 8, z dotykowym ekranem pozbawionym podświetlenia.

Wygląda jednak na to, że także najprostszy czytnik w ofercie doczekał się poważnego odświeżenia. 20 marca 2019 roku Amazon zaprezentował czytnik Kindle 10 generacji (w terminologii firmy zwany All-new Kindle 10 gen). Wyposażony jest w ekran o rozdzielczości 600 x 800 punktów i gęstości 167 ppi, najprawdopodobniej wykonany w starszej technologii Pearl. Po raz pierwszy najtańszy czytnik w ofercie doczekał się podświetlenia, zrealizowanego za pomocą 4 diod LED, podobnie jak w Paperwhite 2 i 3. Zmieniony został także sposób wykrywania dotknięcia ekranu – sensor podczerwony został zastąpiony ekranem pojemnościowym.

Czytnik wyposażony jest w 4 GB pamięci na książki oraz (jak wszystkie czytniki) dostęp do darmowej chmury Amazonu. Nowy Kindle komunikuje się ze światem za pomocą wbudowanego WiFi – wariant z łącznością 3G nie jest przewidziany. Dostępne jest także połączenie Bluetooth, służące do podłączenia słuchawek i realizacji funkcji odczytywania ekranu (niestety, nie w języku polskim) oraz odtwarzania audiobooków Audible.

 

W porównaniu z poprzednikiem czytnik nieco wyszczuplał – jego rozmiary to 160 x 113 x 8.7 mm – przybierając jednocześnie na wadze (174 zamiast 161 gramów). Oznacza to, że stare etui raczej nie będzie pasować. Obudowa niestety nie jest wodoodporna – taki luksus Amazon zarezerwował dla posiadaczy PW4 i Oasis 2.

Obsługa formatów w porównaniu z poprzednikami nie uległa zmianom, podobnie czas pracy na jednym ładowaniu, który Amazon określił na 4 tygodnie przy półgodzinnym użyciu dziennie (~14 h pracy).

Czytniki można zamawiać już teraz w przedsprzedaży, początek realizacji zamówień ustalony został na 10 kwietnia. Osoby zainteresowane zakupem mogą skorzystać z oferty niemieckiego Amazonu. Ceny zostały ustalone na 79,99 € za wersję z reklamami (niedostępną w Polsce) oraz 89,99 € (~390 zł wg kursu Revoluta) za wersję bez reklam, którą bez problemu można zamawiać do Polski z darmową przesyłką.

 

Info i zdjęcia: Amazon

Exit mobile version