Chyba już na dobre przyzwyczailiśmy się do grania bez konieczności kupowania fizycznych nośników. Oczywiście jest jeszcze spore grono ludzi, którzy uwielbiają klasyczne opakowania płyt czy steelbooki. Branża gier podąża jednak naprzód i po dystrybucji cyfrowej, obecnej już długi czas, przyjdzie czas na streamowanie gier. Przynajmniej takiego zdania jest Amazon, który rozpoczyna prace nad projektem grania w chmurze.
Granie bez kupowania płyt, a nawet bez pobierania całych gier na dyski konsol, komputerów i urządzeń przenośnych, ma być możliwe w serwisie Amazona w 2020 roku.
Zakupowy gigant z pewnością zamierza działać w tym kierunku, gdyż od jakiegoś czasu uzupełnia kadry w Seattle i Kalifornii o specjalistów z branży grania w chmurze. Kolejne ogłoszenia o pracę dotyczą stanowiska „Lead Cross Platform Platform Engineer”, zatem nowa usługa będzie najwyraźniej rozszerzać się na różne platformy. Ponieważ Amazon ma duże doświadczenie w przetwarzaniu danych w chmurze, może mieć spore szanse na sukces.
Ciekawe, jak możliwości tej firmy wypadają w porównaniu z zapleczem Microsoftu. Gigant z Redmond jest przynajmniej o jedną długość przed Amazonem, gdyż prace nad usługą streamingu rozgrywki xCloud ogłosił już na targach E3 2017. Zgodnie z zapowiedziami gamingowej dywizji Microsoftu, pierwsze publiczne testy grania w chmurze odbędą się jeszcze w tym roku. Jeśli Amazon nie chce spóźnić się na przełomowy moment dla branży gier, będzie musiał się sprężyć.
Trzeba też pamiętać, że Microsoft i Amazon nie będą jedynymi firmami walczącymi o subskrypcje (czyt. pieniądze) osób chcących cieszyć się grami na każdej platformie dzięki rozwiązaniom streamingu rozgrywki. Być może Sony zechce rozwinąć swoją usługę PlayStation Now, a swoje trzy grosze dorzuci także Google.
Project xCloud – gry z Xboxa na Twoim komputerze i smartfonie
źródło: The Information przez fonearena