Termin „Auto Runner” kojarzony jest zwykle z prostymi, niezbyt ambitnymi tytułami typu freemium, zaprojektowanymi z myślą o oferowaniu graczom odmóżdżającej rozrywki w zamian za zyski z reklam i mikropłatności. Alto’s Adventure stanowi jednak jeden z niewielu wyjątków, starających się zerwać z tym niechlubnym wizerunkiem gatunku.
Nowa produkcja studia Snowman pozwala nam wcielić się w rolę snowboardzisty, zjeżdżającego w dół nieskończonego, proceduralnie generowanego zbocza, pełnego rozmaitych przeszkód terenowych do pokonania. Podobnie jak w przypadku większości Auto Runner’ów cała mechanika rozgrywki sprowadza się tu do stukania w ekran w momencie, w którym chcemy podskoczyć, aby ominąć przeszkodę (dodatkowe stuknięcia pozwalają wykonywać rozmaite sztuczki).
W odróżnieniu od innych gier tego typu, nie znajdziemy tu jednak żadnych mikropłatności ani innych denerwujących mechanizmów monetyzacji. Alto’s Adventure jest bowiem tytułem typu Premium, co oznacza, że płacimy raz – za samą grę – i nie martwimy się już więcej o dodatkowe opłaty, liczniki energii, reklamy czy inne elementy charakterystyczne dla „darmowych” produkcji. Tym, co naprawdę wyróżnia wspomnianą grę na tle konkurencji, jest jednak niebanalna oprawa wizualna, przenosząca gracza w niesamowity świat wirtualnych górskich krajobrazów – surowych i minimalistycznych, ale zarazem pełnych drobnych smaczków i detali sprawiających, że ciężko oderwać od nich wzrok. Wszystko to razem tworzy niesamowity klimat, którego inni reprezentanci gatunku Auto Runner mogą co najwyżej pozazdrościć.
Gra Alto’s Adventure dostępna jest do nabycia w internetowym sklepie z aplikacjami App Store, gdzie kosztuje obecnie 1,99 euro. Jej twórcy nie wykluczają w przyszłości wersji na inne platformy, jednak na razie nie zapowiedzieli jeszcze niczego oficjalnie.
[button link=”https://itunes.apple.com/pl/app/id950812012″ class=”zkazdej” id=”appstore” newtab=”on”][/button]