Na temat AirPods powstało wiele prześmiewczych materiałów. Jednak, jak to mówią, ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Tym ostatnim jest Apple, ponieważ, jak pokazują najnowsze statystyki, AirPods są w ostatnim czasie najchętniej wybieranymi przez klientów słuchawkami Bluetooth.
W grudniu 2016 roku spośród wszystkich, zakupionych przez internet słuchawek, aż 75% było bezprzewodowych. Co więcej, 13 grudnia, kiedy AirPods trafiły do sprzedaży, wydatki na to akcesorium były dziesięć razy większe niż wynosi średnia w okresie przedświątecznym i jednocześnie najwyższe, jakie odnotowano przez cały rok.
Przez kilka ostatnich lat na rynku bezprzewodowych słuchawek „rządziły” Beats (też należące do Apple). Aż do rozpoczęcia sprzedaży AirPods wygenerowały blisko jedną czwartą całej sprzedaży słuchawek bezprzewodowych, licząc od stycznia 2015 roku.
Beatsy sprzedawały się również świetnie na początku grudnia 2016 roku. Jednak od premiery sprzedażowej AirPods, to właśnie na te słuchawki najwięcej pieniędzy wydają klienci. 85% z nich to mężczyźni (jedna trzecia to tzw. millenialsi). Wśród kobiet przeważają natomiast te, urodzone w okresie tzw. baby boomu (38%).
W badaniu wzięto pod uwagę wybór 4,4 miliona osób, dokonujących zakupów on-line, na różnych urządzeniach.
Źródło: Slice Intelligence przez cnet