Nie tylko MacBooki z procesorami M1 sprawiają użytkownikom problemy. Okazuje się, że także nowe słuchawki Apple AirPods Max nie są pozbawione wad.
Nowy problem użytkowników słuchawek Apple
Pod koniec zeszłego roku, zespół Tima Cooka zdecydował się wprowadzić pierwsze nauszne i bezprzewodowe słuchawki pod marką Apple. Wówczas zostały zaprezentowane AirPods Max, będące aktualnie najdroższymi słuchawkami z logo nadgryzionego jabłka.
Z pewnością mamy do czynienia z bardzo dobrym produktem, który uwagę zwraca jakością dźwięku, oferowanymi funkcjami, jak i także jakością wykonania. Trzeba przyznać, że brzmi to naprawdę interesująco, ale niestety cena odstrasza – 2800 złotych.
Niestety, wysoka cena niekoniecznie idzie w parze z niezawodnością. Wcześniej już mogliśmy usłyszeć, że w nausznikach AirPods Max zbiera się woda, a teraz głośno zaczyna się robić o kolejnym problemie. Jak informuje serwis 9to5Mac, użytkownicy skarżą się na bardzo szybko wyczerpujący się akumulator.
Wyjątkowo irytujący czas pracy
Apple informuje, że AirPods Max pozwalają na nawet 20 godzin słuchania na jednym ładowaniu przy włączonym trybie aktywnej redukcji hałasu lub trybie kontaktu. To jak najbardziej dobry wynik.
Niestety, powyższe dane niezbyt pokrywają się ze zgłoszeniami użytkowników. Niektórzy właściciele zauważyli, że akumulator w słuchawkach rozładowuje się z 100% do 0% w ciągu całego dnia lub nawet jednej nocy. Warto zaznaczyć, że mówimy o sytuacji, gdy urządzenie nie jest używane i pozostaje w oficjalnym etui.
Należy mieć na uwadze, że to właśnie w etui zużycie energii powinno być najniższe. W końcu, wówczas słuchawki przechodzą w tryb oszczędny, a także rozłączają się ze wszystkimi aktualnie aktywnymi i podłączonymi urządzeniami.
Co ciekawe, problem nie musi wynikać z wadliwych akumulatorów. Większość zgłoszeń pojawiła się po 18 grudnia, gdy Apple udostępniło aktualizację oprogramowania dla słuchawek. Niewykluczone więc, że błąd uda się usunąć za pomocą nowej wersji oprogramowania układowego.
Jeśli opisana usterka występuje w przypadku waszych słuchawek, to można spróbować przywrócić AirPods Max do ustawień fabrycznych. Instrukcja dostępna jest na oficjalnej stronie Apple. Należy jednak pamiętać, że wykonanie tej czynności niekoniecznie rozwiąże problem z czasem pracy.