Adreno 420 ze Snapdragona 805: zobacz wydajność graficzną nowego GPU Qualcomma

Jeszcze kilka dni temu pokazywałem Wam port silnika Unreal Engine 4, który udało się pomyślnie sfinalizować Mozilli i zaimplementować do swojej przeglądarki. W komentarzach wynikła wówczas ciekawa dyskusja, bowiem kilka osób spierało się, czy mobilne procesory ARM są w stanie „pociągnąć” tak obciążającą podzespoły grafikę. Okazuje się, że najmocniejsze układy nie powinny mieć z tym problemu, o czym można przekonać się, oglądając możliwości układu Adreno 420, zastosowanego w Snapdragonie 805 (który może trafić do Nexusa 8).

Na konferencji Game Developers Conference w San Francisco na jednym z prototypowych, stworzonych dla testów tabletów z procesorem Snapdragon 805 i GPU Adreno 420 można było ujrzeć jaki postęp zrobiły mobilne układy graficzne i obliczeniowe na przestrzeni ostatnich lat. Dla fanów pełnoprawnych gier jest to nie lada gratka, bowiem wydaje się że grafika nowej generacji w tabletach to tylko kwestia czasu.

Nowe GPU Adreno 420 ma być ponad 40% bardziej wydajne od starszego Adreno 330, przynosząc wsparcie dla standardów takich jak m.in. klasy D3D-11 oraz OpenCL 1.2 API. Bardzo dobrze ma działać teselacja, która w znaczącym stopniu ma ulepszyć grafikę i szczegóły w grach 3D, Urządzenia ze Snapdragonem 805 bez trudu obsłużą ekrany Ultra HD, złącza miniHDMI 1.4 i 2.0, a także streaming wideo w jakości 4K. Co ciekawe, Adreno 420 wspiera zarówno silnik Unity, jak i Unreal Engine 4.

Na filmach sporządzonych na konferencji można wszystko zobaczyć na własne oczy. Trzeba przyznać, że postęp w grafice mobilnej jest bardzo duży. Zresztą, sami zobaczcie i oceńcie.


http://www.youtube.com/watch?v=LMcscM_Hogc

[źródło]

Exit mobile version