Niektórzy z producentów są wyjątkowo pewni, że ich produkt odniesie sukces rynkowy. Miejmy nadzieję, że Acer się w tym względzie nie myli. Jestem przekonany, że rynek i trendy na nim panujące są bacznie przez niego obserwowane (między innymi jak sprzedają się produkty konkurencji Apple’a i Motoroli). Jak donosi serwis DigiTimes Acer znacząco zwiększył zamówienia zamówienia na swoje tablety u dostawcy (tak, jeśli ktoś z Was jeszcze myśli, że firmy elektroniczne mają własne fabryki to się myli).
Zamówienie w kwietniu zostało powiększone do 500.000 – 800.000 tysięcy szt. Biorąc pod uwagę, że tablet Motoroli (Xoom) może tylko marzyć o takiej sprzedaży, to dość odważne. Tym bardziej, że w przeciwieństwie do Xooma, tablety Acera nie będą na rynku samotne. Będą musiały stawić czoła Apple, Asusowi, Samsungowi, HP, RIM, HTC i być może Sony.
Model 10 calowy jest produkowany przez Compal Electronics a model 7″ (A100) przez Quanta Computer. Wg wewnętrznych ocen Acera w tym roku firma powinna sprzedać pomiędzy 5 a 7 milionów szt. tabletów (to już wg mnie super optymistyczna ocena jeśli wziąć pod uwagę, że na wykonanie planu mają mniej niż 8 miesięcy).
Jednocześnie firma zmniejsza ilości wysyłanych netbooków – ich miejsce mają zająć właśnie tablety. Osobiście byłbym bardzo ostrożny na obecnym etapie w szacowaniu ile urządzeń uda się w tym roku sprzedać poszczególnym producentom. Xoom wydawał się być pewniakiem – jak jest wiemy. W przypadku iPada 2 spodziewano się sukcesu – ale nie na aż taką skalę. Na tym tle prognozowanie przyszłości wydaje się wyjątkowo trudne.