Generacja Z bardzo często korzysta ze smartfonów, co przekłada się na fakt, że ma ogromny wpływ na rynek aplikacji. W 2024 roku najczęściej pobieraną aplikacją wśród młodych dorosłych nie była jednak platforma społecznościowa, a internetowy marketplace. Jaki? Poznajcie szczegóły.
Temu wyprzedza TikToka i Shein
Na szczycie listy najczęściej pobieranych aplikacji przez użytkowników w wieku 18–24 lata w USA znalazło się Temu z aż 41,98 miliona instalacji od stycznia do października. Platforma przyciąga młodych użytkowników szerokim asortymentem i promocjami, takimi jak kupony i darmowe prezenty. Popularność Temu rośnie mimo obaw o wpływ aplikacji na zrównoważony rozwój oraz konkurencję z Shein, które osiągnęło 14,68 miliona pobrań w tym samym okresie. Ten słaby wynik Shein można tłumaczyć tym, że aplikacja już wcześniej zdobyła szeroką bazę użytkowników.
Na drugim miejscu w zestawieniu uplasował się TikTok, który pobrano 33,23 miliona razy. Platforma nadal dominuje jako źródło krótkich treści wideo i w USA zyskuje status alternatywnej wyszukiwarki internetowej wśród młodych ludzi. Z kolei YouTube odnotował 14,03 miliona nowych instalacji.
Meta nie daje za wygraną. Ta aplikacja zbiera świetne wyniki
Meta utrzymuje silną pozycję wśród Generacji Z dzięki sukcesowi Threads, który pobrano 32,32 miliona razy. Jak wynika z danych zebranych przez Appfigures, a opublikowanych przez serwis Techcrunch, na dalszych miejscach uplasowały się WhatsApp (28,42 miliona pobrań), Instagram (26,29 miliona), Facebook (20,58 miliona) i Messenger (17,63 miliona). Widać, że to właśnie Threads, jako najnowsza aplikacja Meta, przyciąga świeżą falę użytkowników.
Co ze sztuczną inteligencją? ChatGPT autorstwa OpenAI zdobył 24,63 miliona instalacji. Popularność tego typu aplikacji podkreśla również sukces Gauth (8,37 miliona pobrań), aplikacji wspierającej naukę, stworzonej przez ByteDance, właściciela TikToka.
Aplikacje kreatywne, takie jak CapCut (21,72 miliona pobrań), nadal przyciągają użytkowników, oferując zaawansowane funkcje edycji wideo, idealne do tworzenia treści na TikToka. Z kolei Lemon8, będący połączeniem Instagrama i Pinteresta, zyskał 7,7 miliona użytkowników.
W segmencie aplikacji streamingowych Netflix zanotował największą liczbę instalacji – 15,67 miliona. Za nim uplasowały się, kolejno, Prime Video (12,86 miliona) i Disney+ (11,68 miliona). Na dalszych pozycjach znalazły się Max, Peacock i Tubi, które przekroczyły 7 milionów pobrań.
W kategorii płatności cyfrowych liderem jest PayPal z 13,92 miliona nowych użytkowników, a tuż za nim plasują się Venmo (7,8 miliona) i Cash App (6,9 miliona).