pko bank polski pko bp aplikacja iko ipko
źródło: PKO BP

Masz konto w PKO BP? Czeka Cię poważna zmiana

Już od 7 listopada 2024 roku w bankowości elektronicznej PKO BP zajdzie poważna zmiana. Klienci, podczas załatwiania formalności urzędowych, będą musieli skorzystać z nowej metody logowania. Jakiej?

Kolejne nowości w PKO Banku Polskim

PKO Bank Polski sukcesywnie aktualizuje swój system bankowości elektronicznej iPKO oraz aplikację IKO. Klienci zyskują kolejne możliwości i funkcje. Ostatnio ogłoszono niewielką, ale przydatną zmianę. W historii transakcji pojawiły się dodatkowe informacje obok konkretnej płatności, takie jak nazwa sprzedawcy, sklepu bądź punktu usługowego oraz w niektórych przypadkach logo. Opcja jest już widoczna w serwisie internetowym i aplikacji IKO, dzięki czemu klient w szybki sposób może przejrzeć swoje wydatki.

Teraz zapowiedziano kolejną zmianę. Tym razem będzie ona dotyczyła sposobu logowania się do Platformy Usług Elektronicznych świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Klienci PKO BP, którzy będą chcieli dokonać formalności urzędowych w ZUS-ie za pośrednictwem banku w serwisie internetowym iPKO, już od 7 listopada 2024 roku będą musieli zalogować się przy pomocy tzw. e-Tożsamości. Jest to bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości.

W czym pomoże e-Tożsamość?

Usługa e-Tożsamość to sposób, dzięki któremu otrzymasz kilka nowych możliwości, takich jak:

  • potwierdzanie swojej tożsamości podczas aktywowania aplikacji mObywatel oraz uzyskiwania mDowodu,
  • logowanie do Platformy Usług Elektronicznych ZUS, mobywatel.gov.pl, e-Urzędu Skarbowego, Internetowego Konta Pacjenta (IKP),
  • składanie wniosków, które są dostępne online, np. zgłaszanie narodzin dziecka, zmiana miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy powyżej 3 miesięcy, wniosek o odpis aktu stanu cywilnego, a także złożenie deklaracji e-PIT.
Wniosek o wydanie e-Tożsamości
Wniosek o wydanie e-Tożsamości (screen: Natalia Kania-Kuc | Tabletowo.pl)

Jak utworzyć e-Tożsamość w serwisie iPKO?

Usługa e-Tożsamość zostanie utworzona automatycznie przez PKO BP. Klient może również samodzielnie ją stworzyć. Aby tego dokonać, wystarczy zalogować się do serwisu internetowego iPKO, przejść do sekcji Usługi (zakładka w górnej części ekranu), a następnie z paska wyboru kliknąć w opcję e-Urząd. Na pierwszym miejscu wyświetli się „e-Tożsamość”.

Po przejściu do zakładki system przeprowadzi Cię przez cały proces składania wniosku o wydanie cyfrowego odpowiednika dokumentu tożsamości. W trakcie jego tworzenia będziesz musiał(a) sprawdzić poprawność danych, zaakceptować ich poprawność oraz regulamin świadczenia usług identyfikacji w PKO Banku Polskim.