Aby smartwatch (i nie tylko) osiągnął komercyjny sukces, jego konstrukcja musi mieć przynajmniej kilka pozytywnych aspektów. Na szczęście nowy Lenovo Watch ma kilka takich pozytywów.
Lenovo Watch – specyfikacja
Zegarek otrzymał 1,43-calowy wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości 466×466 pikseli, co daje zagęszczenie rzędu 326 PPI. Na pokładzie nie zabrakło również dostępu do technologii always-on-display. Takie połączenie parametrów sprawia, że rozmiar pikseli i jakość wyświetlanego obrazu nie będą przyprawiały właściciela o ból głowy. Całość jest chroniona szkłem Panda Glass.
Smartwatch komunikuje się ze smartfonem za pomocą Bluetooth 5.3, oferując przy okazji możliwość wykonywania i odbierania połączeń dzięki wbudowanym głośnikom i mikrofonowi, przeglądanie rejestru rozmów czy dostęp do wiadomości oraz powiadomień na tarczy. Zegarek obsługuje również WeChat i Alipay, czyli chiński komunikator i system płatności.
W oprogramowaniu znalazło się też miejsce na 70 trybów sportowych, automatyczną identyfikację i śledzenie wybranych aktywności oraz monitoring poziomu natlenienia krwi i snu czy pomiar tętna 24 godziny na dobę. Konstrukcja jest wodoszczelna na poziomie IP68, a akumulator ma wytrzymać w zależności od intensywności używania od 8 do 12 dni na jednym cyklu.
Smartwatch Lenovo Watch – cena, dostępność
Lenovo Watch jest dostępny w przedsprzedaży w Chinach do 31 października w cenie 399 juanów (równowartość około 225 złotych), natomiast jego regularną cenę ustalono na 489 juanów (~275 złotych). Smartwatch otrzymał dwa warianty kolorystyczne, Storm Grey i Deep Space Black – z szarą lub czarną metalową kopertą.
Trzeba przyznać, że wraz z przyciskiem imitującym klasyczną koronkę na grafikach zegarek prezentuje się naprawdę ciekawie. Nie jest to oczywiście flagowe akcesorium, dlatego próżno szukać w nim dostępu do GPS czy zastosowania szkła wysokiej klasy do ochrony wyświetlacza. Pytanie tylko, czy w rzeczywistości smartwatch będzie mógł się pochwalić aż tak małymi ramkami wokół ekranu?
Miło by było przekonać się o tym na własne oczy – niestety nie wiemy, czy Lenovo planuje oficjalnie sprzedawać ten zegarek poza Chinami.