Aplikacja Sonos
Aplikacja Sonos (źródło: Sonos)

Nareszcie jakiś pożytek z zepsutej aplikacji Sonosa. Firma przedłuża gwarancję na wybrane urządzenia

Sonos ma nowe postanowienia. Producent sprzętu audio ma zamiar wynagrodzić użytkownikom wadliwą aplikację, przedłużając gwarancję na niektóre urządzenia. Do czego jeszcze się zobowiązał?

Sonos i jego postanowienia w związku z apką

Aplikacja Sonosa okazała się totalną klęską. Odświeżona apka została udostępniona w maju 2024 roku i od czasu tej tragedii pojawiają się niewielkie aktualizacje, które mają krok po kroku naprawić błędy. System został tak mocno popsuty, że producent urządzeń audio postanowił nawet opóźnić premierę nowych urządzeń.

Po udostępnieniu majowej wersji aplikacji część lubianych funkcji zniknęła. Nie dziwi więc, że klienci byli zwyczajnie źli. Sonos intensywnie próbuje naprawić apkę i wydaje nowe aktualizacje średnio co dwa tygodnie, dodając ulepszenia, ale też dodając brakujące opcje – według firmy ponad 80% funkcji już przywrócono.

Teraz Sonos wydał nowe oświadczenie, w którym to zobowiązuje się do realizacji kilku postanowień. Wszystkie mają udowodnić użytkownikom (również tym niezadowolonym z działania aplikacji), że marka chce odbudować zaufanie wśród klientów. Przedsiębiorstwo zarządziło, że już na etapie rozwoju produktów będzie zachowywało wysokie standardy, systemy i konfiguracje sprzętowe będą podlegały bardziej rygorystycznym testom.

Każda zmiana w aplikacji ma być wdrażana stopniowo, użytkownicy będą mogli zaznajomić się z nowymi funkcjami, a także eksperymentalnie je testować oraz wyrażać o nich opinię. Wśród zobowiązań znalazło się też jedno, które powinno szczególnie ucieszyć posiadaczy i użytkowników sprzętów audio marki Sonos.

Zobowiązanie, które spodoba się użytkownikom

Sonos podjął decyzję o wydłużeniu okresu trwania gwarancji o kolejny rok. Usługa ta będzie obowiązywała na wszystkie urządzenia kina domowego oraz głośniki przewodowe, które nadal podlegają gwarancji. To spora zachęta dla użytkowników, aby Ci pozostali wierni marce, pomimo problemów, z jakimi walczyła w ostatnich miesiącach.

Producent urządzeń audio ma też w planach nieustanne doskonalenie swojego systemu. Aplikacja Sonos ma otrzymywać kolejne, regularne aktualizacje. Według informacji przekazanych przez producenta nowe wersje będą udostępniane co 2 do 4 tygodni. Odświeżenia mają obejmować nie tylko konieczne poprawki, ale też optymalizacje działania aplikacji.