Dotychczasowy cennik najpopularniejszego serwisu VOD w Polsce obowiązywał od trzech lat – ostatni raz Netflix zdecydował się na podwyżkę cen w Polsce w sierpniu 2021 roku. Dziś ponownie podniósł ceny. Sprawdź, ile teraz zapłacisz za subskrypcję.
Netflix – cennik od 28 sierpnia 2024 roku
Do tej pory plan Podstawowy kosztował 29 złotych miesięcznie, Standard 43 złote miesięcznie, a Premium 60 złotych miesięcznie. W zależności od planu, użytkownicy mogą odtwarzać równocześnie wideo na jednym, dwóch lub czterech urządzeniach w jakości HD (720p), Full HD (1080p) lub 4K (Ultra HD) i HDR.
Od zeszłego roku subskrybenci mogą dodawać do swojego konta użytkowników, którzy nie mieszkają w ich gospodarstwie domowym. Dotychczas opłata za takiego dodatkowego użytkownika wynosiła 9,99 złotych miesięcznie. Od dziś jednak obowiązuje nowy cennik.
Od 28 sierpnia 2024 roku cena Netflixa wynosi:
- 33 złote miesięcznie za plan Podstawowy (podwyżka o 4 złote),
- 49 złotych miesięcznie za plan Standard (podwyżka o 6 złotych),
- 67 złotych miesięcznie za plan Premium (podwyżka o 7 złotych).
Wzrosła również opłata za dodatkowego użytkownika – od dziś wynosi 13 złotych miesięcznie (podwyżka o 3,01 zł). Serwis umożliwia dodanie go wyłącznie subskrybentom planów Standard i Premium – nie mogą tego zrobić osoby, które wykupiły dostęp do planu Podstawowego.
Pomimo podwyżek zmian, nie zmieniły się zasady obowiązujące w każdym z planów. Taka sama pozostaje jakość odtwarzanego wideo czy liczba jednoczesnych streamów.
Czy obecni subskrybenci Netflixa też zapłacą więcej?
Nierzadko bywa, że osoby, które już subskrybują jakąś usługę, płacą tyle samo po wprowadzeniu podwyżek – jest to forma docenienia wiernych użytkowników. W tym przypadku jednak nie można na to liczyć. Obecni subskrybenci również zapłacą więcej – serwis zacznie pobierać nową, wyższą opłatę od kolejnego okresu rozliczeniowego.
Członkowie i członkinie redakcji Tabletowo.pl, mający wykupioną subskrypcję, nie otrzymali jeszcze wiadomości z informacją o podwyżce ceny abonamentu, ale wszyscy abonenci powinni się spodziewać takiego komunikatu – zostanie on wysłany na miesiąc przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego, w którym będą obowiązywać nowe ceny.