automat paczkowy Allegro One Box Allegro logo
(źródło: Allegro)

Allegro zmieni sposób wyświetlania ofert

Interfejs – obok przyzwyczajenia – skutecznie zachęca mieszkańców Polski do robienia zakupów na Allegro. To właśnie nieprzyjazny i nienowoczesny interfejs jest wymieniany jako jeden z powodów, przez które konkurencyjne platformy nie odniosły sukcesu w Polsce. Od 1 października 2024 roku polski serwis zmieni jednak sposób wyświetlania ofert. Na jakie zmiany muszą przygotować się użytkownicy?

Jak znaleźć najtańszą ofertę na Allegro?

Obecnie po wpisaniu w polu wyszukiwania nazwy lub rodzaju produktu, wyświetlają się oferty sponsorowane, promowane i na końcu pozostałe. Platforma udostępnia opcję, która umożliwia połączenie tych samych ofert (jest ona domyślnie wyłączona) – dzięki temu podobne oferty są zbierane w grupy, co ułatwia znalezienie konkretnego produktu. Nie działa ona jednak idealnie – często zdarza się, że nie agreguje poprawnie wszystkich podobnych ofert, ale mimo wszystko ułatwia poszukiwania i wybór konkretnej.

Po aktywowaniu funkcji łączenia takich samych ofert, obok stworzonej grupy pojawia się przycisk z napisem Porównaj X ofert(y). Po jego kliknięciu platforma przenosi do listy podobnych ofert, którą w razie potrzeby można jeszcze bardziej zawęzić za pomocą dostępnych filtrów.

allegro lista ofert iphone 14 14.08.2024 fot. tabletowo.pl
screen: Grzegorz Dąbek | Tabletowo.pl

Można też w inny sposób znaleźć najlepszą ofertę. Po wejściu na stronę danej oferty pojawia się sekcja o nazwie Inne oferty produktu, która pozwala znaleźć najtańszą ofertę lub taką, która zapewnia najszybszą wysyłkę (w zależności od tego, na czym klientowi bardziej zależy).

Zmiana sposobu wyświetlania ofert na Allegro od 1 października 2024 roku

Allegro podaje, że z listy produktów korzysta już około 70% zalogowanych kupujących. Mając to na uwadze, platforma postanowiła zmienić sposób wyświetlania ofert od 1 października 2024 roku.

Od początku października Allegro będzie wyświetlać wszystkim kupującym wyłącznie listę produktów. W praktyce oznacza to, że wszystkie oferty tego samego produktu zostaną połączone i wyświetlone jako jedna oferta na liście. Po kliknięciu w nią użytkownicy zobaczą listę wszystkich ofert, dzięki czemu będą mogli wybrać dla nich najlepszą.

Allegro twierdzi, że dzięki tym zmianom zobaczycie na liście wyników wyszukiwania nawet 4 razy więcej produktów, co zdecydowanie ułatwi odnalezienie tego, czego akurat będziecie szukać. Ponadto macie szybciej dotrzeć do ofert, w których kupicie dokładnie ten sam produkt – wystarczy, że skorzystacie z opcji porównaj X ofert(y).

Wciąż pozostanie też dostępna opcja sortowania wyników wyszukiwania pod względem trafności (od największej), ceny lub ceny z dostawą (od najniższej i najwyższej), popularności (od największej), oceny produktu (od najwyższej), czasu do końca (najmniej) i czasu dodania (od najnowszych). Dostępne opcje sortowania różnią się jednak w zależności od tego, czy aktywowaliście łączenie ofert, czy nie.