Serwis społecznościowy Threads miał światową premierę dokładnie rok temu, a dokładniej 5 lipca 2023 roku. Można więc śmiało powiedzieć, że obchodzi właśnie swoje pierwsze urodziny. Mark Zuckerberg ma co świętować.
Rozwój Threads w pierwszym roku działalności
Threads to serwis firmy Meta, który pod względem funkcjonalnym nieco przypomina Snapchata oraz X (dawnego Twittera). Utworzone na platformie konto łączy się z tym założonym na Instagramie. Jedną ze sporych zalet serwisu jest brak reklam. Światowa premiera odbyła się 5 lipca 2023 roku, a 14 grudnia 2023 roku dołączyła do social mediów dostępnych w krajach Europy (w tym w Polsce).
Uruchomiliśmy Threads z przekonaniem, że każdy ma coś wartościowego do powiedzenia. Meta
Opublikowane przez: @zuckWyświetl w Threads
Już od początku ogłoszenia nowego medium pojawiały się głosy, że pomysł technologicznego giganta nie ma sporych szans, aby „wybić się” na rynku. W sam raz na „pierwsze urodziny” podsumowano więc ostatnie 12 miesięcy, które zaprowadziły na Threads aż 175 milionów aktywnych użytkowników w miesiącu, podczas gdy w serwisie X szacuje się ich na około 600 milionów.
Jak zaznaczają Wirtualne Media – Meta nie określa dziennej liczby osób aktywnie korzystających z serwisu czy nawet czasu korzystania z platformy. To jednak nie zmienia faktu, że portal (choć ma już rok) nadal rośnie. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zainteresowało się nim około 25 milionów osób. Czas pokaże, czy ta dość świeża aplikacja społecznościowa ma szansę dogonić X Elona Muska, który doświadcza coraz częstszych problemów.
Azjatycki kraj uwielbia nowy serwis
Na portalu Threads opublikowano ponad 50 milionów tagów tematycznych, czyli zaawansowanej wersji hashtagów z tą różnicą, że tagi nie muszą obejmować tylko jednego wyrazu. Meta wspomniała też o najpopularniejszych emotikonach w nowym medium społecznościowym. W serwisie rządzi m.in. serduszko i rozśmieszone emotki.
Sporą ciekawostką jest ogromna popularność portalu w Indiach, które okazują się być najbardziej aktywnym krajem na tej platformie. Tamtejsi mieszkańcy najczęściej poruszają tematy związane z treściami filmowymi i telewizyjnymi. Azjaci często rozmawiają też o aktorach czy sporcie.