Kolejna aktualizacja nadchodzi do wyszukiwarki Google. Tym razem nie przynosi ona nowej funkcji ani nawet żadnej nie ulepsza. Gigant zabiera użytkownikom wygodną opcję, ale miał ku temu powody.
Funkcja, która znika z wyszukiwarki Google
Google bardzo często aktualizuje swoje narzędzia, szczególnie te najbardziej popularne. Niedawno zapowiedział lepszą integrację swojego Kalendarza z produktami innych firm, takimi jak Outlook, a także wspomniał o chęci dodania funkcji Odsłuchaj tę stronę. Technologiczny gigant, w ramach zmian, nie tylko uruchamia nowe funkcje lub je ulepsza, ale zdarza się, że czasami również je wyłącza – i tak jest tym razem.
Jak wynika z informacji przekazanych przez Search Engine Land, przedsiębiorstwo z Mountain View pozbywa się tzw. ciągłego przewijania w przeglądarce (ang. Continuous scrolling). Dotychczas, gdy przeglądaliśmy wyniki wyszukiwania przewijając stronę, na dole kolejne wyniki ładowały się automatycznie – podobna opcja znana jest z mediów społecznościowych. Teraz natomiast wrócimy do starej formy, czyli numeracji stron.
Na początek zmiany nadejdą do wyszukiwarki obsługiwanej przez komputery. Rzecznik Google przekazał informacje Search Engine Land, że opcja ta będzie wyłączana od 25 czerwca br. Z kolei na urządzeniach mobilnych ciągłe przewijanie zniknie w nadchodzących miesiącach.
Historia ciągłego przewijania i powód jego wyłączenia
Ciągłe przewijanie wyników w wyszukiwarce Google pojawiło się w pierwszej kolejności na urządzeniach mobilnych. Funkcja została włączona w październiku 2021 roku. Na komputery dotarła po ponad roku.
Powodem usunięcia ciągłego przewijania ma być chęć szybszego wyświetlania i ładowania bardziej trafnych wyników. Gigant wspomniał też, że zbadał, iż wprowadzenie tej opcji przed ponad dwoma laty nie powodowało większego zadowolenia wśród użytkowników.
W praktyce ta zmiana może nawet nie być mocno odczuwalna przez osoby korzystające z wyszukiwarki Google, jednak wyłączenie przewijania może mieć spore znaczenie dla osób prowadzących witryny internetowe. A to dlatego, że kolejne wyniki nie będą już wyświetlane bez potrzeby kolejnego kliknięcia.
Strony internetowe, które znajdowały się nieco niżej w oknie wyników wyszukiwania, mogą teraz nie mieć możliwości wyświetlenia się, bo – sami przyznajcie – jako użytkownicy rzadko klikamy w kolejne numery stron. Proces ten może więc mieć duży wpływ na dane rejestrowane w Search Console.