Właściciele starszych smartfonów z Androidem korzystający z mobilnej aplikacji mBanku powinni sprawdzić swoje urządzenia. Niewykluczone, że wkrótce bank uniemożliwi im korzystanie z oprogramowania.
Kwestie bezpieczeństwa
O ile brak dostępu do serwisu VOD czy koniec wsparcia gry mobilnej na starszym urządzeniu jest kwestią do przełknięcia, o tyle bycie odciętym od aplikacji bankowych stanowi większe utrapienie. Robienie szybkich przelewów czy zarządzanie kontami oszczędnościowymi wymaga od nas mniej wygodnych rozwiązań internetowych lub skorzystania z innego urządzenia – tabletu lub komputera.
Pojawiają się także aspekty związane z zabezpieczeniami. Przykładowo – mBank oferuje możliwość potwierdzenia tożsamości pracownika lub zaakceptowanie jednorazowego dostępu z urządzenia nieoznaczonego jako zaufane właśnie za pomocą aplikacji.
Im starsza, niewspierana wersja systemu, tym większa szansa, że w kodzie znajdzie się luka, która umożliwi hakerom zyskanie dostępu do wrażliwych danych. mBank musiał zatem podjąć decyzję, aby leciwe smartfony z Androidem nie mogły zalogować się już do aplikacji bankowej.
mBank wymusza aktualizacje
O jakie urządzenia chodzi? Aby móc dalej korzystać z aplikacji mBank, mBank Token oraz mBank Junior, smartfon musi być zaktualizowany do Androida w wersji minimum 8.0, znanego też jako Oreo. Ta iteracja zadebiutowała w 2017 roku, więc telefony z roczników 2016 (po aktualizacji) i nowsze powinny móc dalej korzystać z wyżej wymienionego oprogramowania.
A co, jeżeli aktualizacje urządzenia zatrzymały się na Androidzie 7.0? Wtedy pozostaje jedynie wymiana smartfona na nowszy. Jeżeli Wasz budżet nie pozwala na zakup urządzeń z wyższej półki, mam dobre wieści – w dzisiejszych czasach zakup taniego telefonu z Androidem może zaczynać się nawet od 250 złotych. Osobiście podpowiedziałbym, że za urządzenie, które posłuży latami i zaoferuje rozsądne podzespoły warto wydać kwotę w okolicach 1000 złotych.
Jeżeli jednak nie planujecie na razie zakupu smartfona, warto aby do czasu wprowadzenia zmian, czyli do 12 czerwca 2024 roku, odłączyć aplikację mobilną od konta i zmienić sposób autoryzacji na hasła SMS. W ten sposób unikniecie ewentualnych komplikacji i kontaktowania się z infolinią.
Na marginesie wspomnę, że mBank planuje w nocy z 25 na 26 maja 2024 roku przeprowadzić przerwę techniczną. Pomiędzy godziną 2:30 a 9:00 płatności kartą w internecie nie będą możliwe, podobnie jak opcja złożenia wniosku oraz logowanie do serwisu lub aplikacji. Płatności kartą w sklepach stacjonarnych oraz korzystanie z bankomatu powinny działać bez przeszkód.