Europejski Urząd Statystyczny postanowił przyjrzeć się korzystaniu z mediów społecznościowych. Dzięki zebranym danym dowiedzieliśmy się na przykład, mieszkańcy którego kraju korzystają z social mediów najczęściej oraz jak Polacy wypadają na tle innych europejskich państw. Możecie być zaskoczeni.
Duńczycy i social media to zgrana para
Badanie przeprowadzone przez Eurostat obrazuje bardzo ciekawą zależność, a zarazem przyzwyczajenia związane z korzystaniem z mediów społecznościowych przez mieszkańców poszczególnych krajów oraz regionów. Zdecydowane prowadzenie w stawce objęli Duńczycy, ponieważ tam średni odsetek osób korzystających z social mediów wyniósł – uwaga – 91%. Trzeba przyznać, że jest to naprawdę niesamowity wynik, który jest niemal trzykrotnością wartości uzyskanych przez niektóre europejskie państwa.
Bardzo wysoki odsetek zanotowali Skandynawowie, Cypryjczycy, a także mieszkańcy zachodnich regionów Węgier: Budapeszt (86%), Közép-Magyarország (85%) i Pest (84%) oraz regionu Flevoland w Holandii (84%). Po drugiej stronie barykady znalazły się z kolei niemal wszystkie regiony Francji, Niemiec i południowa część Włoch. Tam odsetek osób, które deklarują regularne korzystanie z mediów społecznościowych, wynosi nieco ponad 40%.
Jak na tle Europy prezentują się Polacy?
W danych przedstawionych przez Eurostat zostało ujęte również to, jak często nasi rodacy korzystają z Facebooka, X, Instagrama czy TikToka. W tym przypadku jednak możemy nieco bardziej zagłębić się w dane europejskiego urzędu. Odsetek osób deklarujących korzystanie z mediów społecznościowych różni się nieco w zależności od regionu Polski. Dokładnie dane prezentują się następująco:
Województwo | Wynik w procentach (%) |
podlaskie | 51,62 |
świętokrzyskie | 53,57 |
opolskie | 56,01 |
warmińsko-mazurskie | 56,05 |
lubelskie | 57,55 |
podkarpackie | 59,58 |
łódzkie | 60,06 |
dolnośląskie | 60,64 |
zachodniopomorskie | 62,29 |
śląskie | 63,58 |
pomorskie | 63,80 |
lubuskie | 64,19 |
wielkopolskie | 64,55 |
kujawsko-pomorskie | 64,58 |
mazowieckie | 67,39 |
małopolskie | 67,48 |
Jak widać w powyższej tabeli, według Eurostatu najrzadziej z mediów społecznościowych korzystają mieszkańcy województwa podlaskiego, a najczęściej małopolskiego i mazowieckiego. Ogólna średnia dla naszego kraju oscyluje w granicach nieco ponad 60%, co oznacza, że znaleźliśmy się tylko nieznacznie powyżej europejskiej średniej, która wyniosła 59%.