Jeśli zaglądacie już od jakiegoś czasu na tabletowo.pl to doskonale wiecie, że Motorola Xoom po premierze modelu 3G/4G została także zapowiedziana w wersji „Wi-Fi only” (cenę i datę wejścia do sprzedaży też już podawaliśmy). Oczywistym celem tego zabiegu ma być lepsze konkurowanie na rynku tabletów. Jest sprawą oczywistą, że nie wszyscy klienci chcą/potrzebują modem w urządzeniu. To właśnie dzięki modelom tylko z Wi-Fi iPad zaistniał w świadomości konsumentów jako tablet za $500 (tak, tak to się właśnie utrwala). Biorąc pod uwagę, że iPad 2 podczas weekendu otwarcia znacznie przekroczył oczekiwania analityków co do poziomu sprzedaży (mówiono o 600.000 sztuk – w wersji optymistycznej, faktycznie sprzedało się ponad 1 milion urządzeń!!!) to obecny ruch Motoroli nie wiele na rynku zmieni. Osobiście dziwię się, że od tej właśnie wersji (jeśli już naprawdę nie dało się wprowadzić do sprzedaży obu modeli jednocześnie) Motorola nie rozpoczęła swojej tabletowej ofensywy. W obecnej sytuacji gdy iPada 2 sprzedaje się milion w pierwszy weekend, a Xoom’a 300 tyś. sztuk na kwartał wprowadzenie drugiej wersji tabletu na rynek niestety nie wiele zmieni. Opinie na temat najnowszego dziecka Motoroli są bowiem bardzo podzielone. Wróćmy jednak do konkretów.
Możemy już oficjalnie potwierdzić, że Xoom Wi-Fi pojawi się w amerykańskich sklepach w cenie $599. Obie Motorole będą się różnic od siebie (pod względem sprzętowym) jedynie obecnością lub nie modułu 3G. Jeśli chodzi o część softwarową to Xoom Wi-Fi jest sprzedawany z zainstalowanym Flash Playerem (na uruchomienie slotu kart SD nadal czekamy). Z informacji dostępnych w sieci wydaje się, że najciekawszą opcję zakupu prezentuje sieć Costco. Motorola będzie co prawda dostępna wysyłkowo w tej sieci dopiero od 1 kwietnia ale w zamian za kilka dni oczekiwania więcej klienci zapłacą o $10 mniej ($589), otrzymają żelowy pokrowiec na tablet oraz wysyłkę do domu w cenie tabletu.
Na samo zakończenie zła wiadomość. Jeśli planujecie zaoszczędzenie kilku (żeby tylko) złotych i zakup Motoroli Xoom za oceanem to niestety informujemy za Motorolą Polska: „[…] Gwarancja z USA nie jest ważna w Polsce. Mamy nadzieję, że tym razem udzieliliśmy satysfakcjonujących odpowiedzi :) „. Nie wiem jak Wy ale ja za bardzo to tą odpowiedzią usatysfakcjonowany nie jestem.
źródła: TabletNews; Android Community