Twitter logo
(fot. pixabay.com)

Elon Musk ustępuje z fotela prezesa Twittera. Nowa szefowa wywróci tę platformę do góry nogami

Multimiliarder Elon Musk nie będzie już pełnił funkcji prezesa Twittera. Nowym CEO firmy została ogłoszona Linda Yaccarino. Nie oznacza to jednak, że Musk nie będzie miał wpływu na dalszy rozwój platformy – wręcz przeciwnie.

Linda Yaccarino nową głową Twittera

Elon Musk ogłosił na Twitterze, że wkrótce firma będzie reprezentowana przez nową osobę. Sam przestanie być prezesem, a władzę odda w ręce Lindy Yaccarino. To kobieta, która jest od lat związana z reklamą i zarządzaniem obecnością wielkich marek w przestrzeni publicznej.

Yaccarino do tej pory pracowała jako prezeska ds. globalnej reklamy i partnerstw NBCUniversal, czyli wielkiego amerykańskiego przedsiębiorstwa medialnego, powstałego przez połączenie sieci telewizyjnej NBC i grupy filmowej Universal Studios Entertainment.

Nowa szefowa Twittera będzie odpowiedzialna za operacje biznesowe firmy i czuwanie nad tym, by platforma zyskiwała na wartości w oczach inwestorów. Elon przydzielił sobie inne zadanie.

Musk dalej będzie siał zamęt w aplikacji

Dotychczasowy CEO Twittera zmieni swoją rolę w zakupionym przez siebie portalu społecznościowym. Nadal będzie królem shitpostingu, ale jednocześnie skupi się na rozwoju produktu i innowacjach technologicznych, zgodnie z pozycją prezesa wykonawczego i dyrektora technicznego.

aplikacje social media Facebook Messenger Twitter Instagram WhatsApp Snapchat TikTok LinkedIn logo
fot. AzamKamolov / Pixabay

Jako człowiek odpowiedzialny za rozwój serwisu, Musk będzie realizować swój plan przerobienia Twittera w aplikację X, „do wszystkiego”. Z jednej strony zapewne wywróci to do góry nogami sposób, w jaki odbieramy ten serwis dzisiaj, ale to może być właśnie to, czego potrzebuje platforma, by w końcu zacząć na siebie zarabiać.

Twitter, pod opieką nowej pani prezes, oraz po wprowadzeniu wystarczająco daleko zakrojonych zmian katalizowanych przez Elona, może stać się zachodnim odpowiednikiem WeChat, które w Chinach jest przykładem aplikacji „do wszystkiego”, za pomocą której użytkownicy nie tylko blogują i wymieniają wiadomości, ale także robią zakupy czy dokonują płatności mobilnych.

Zmiany, zapowiedziane przez Elona Muska, mają wejść w życie za 6 tygodni.