Star Wars Jedi: Survivor wciąż boryka się z problemami związanymi z optymalizacją, szczególnie w wersji na PC. Wygląda jednak na to, że nadchodząca aktualizacja może to zmienić! Kiedy posiadacze poszczególnych platform mogą liczyć na łatkę i co ona zmieni…?
Star Wars Jedi: Survivor…
…zaliczyło spektakularną klapę, jeśli chodzi o odbiór gry przez fanów na premierę. Wersja na PC była do tego stopnia źle zoptymalizowana, że nawet na najbardziej wydajnych komputerach, wyposażonych w karty graficzne Nvidia GeForce RTX 4090, produkcja była niegrywalna. To rzecz jasna odbiło się na ocenach graczy (m.in. na Steam), gdzie grze bardzo mocno się oberwało za stan techniczny.
Przypomnijmy, że premiera Ocalałego została przesunięta o 6 tygodni (pierwotnie gra miała ukazać się w połowie marca), ponieważ zespół chciał „skupić się na drobnych poprawkach i łataniu błędów”. Jak widać po głosach graczy z całego świata, którzy zdecydowali się na nabycie tej produkcji – nie wyszło. Szkoda, ponieważ była to druga po Hogwarts Legacy, najbardziej wyczekiwana gra tego roku…
Kiedy patche i co naprawią?
Posiadacze gry w wersji na PC mogli pobrać aktualizację z poprawkami już wczoraj, natomiast dzisiaj do szczęśliwego grona posiadaczy stabilniejszej wersji gry dołączą również użytkownicy konsol obecnej generacji. Oficjalne konto EA Star Wars na Twitterze poinformowało, że twórcy pracują nad kolejnymi poprawkami, które zagwarantują stabilność Star Wars Jedi: Survivor.
Co zawiera aktualizacja wersji na PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S? Oto wykaz wszystkich zmian:
- naprawiono wiele błędów w systemach PlayStation i Xbox Series X|S oraz w różnych obszarach gry;
- naprawiono błędy związane z pomijaniem wstawek filmowych;
- poprawa wydajności;
- naprawiono problem z dynamiką tkanin wewnątrz statku;
- naprawiono liczne błędy związane z renderowaniem;
- naprawiono problem z niezapisywaniem zarejestrowanych kolorów Nekko;
- naprawiono problem z zarejestrowanym Nekko znikającym ze stajni;
- naprawiono nachodzące na siebie napisy dialogów podczas wstawek filmowych;
- rozwiązano liczne problemy z kolizją;
- naprawiono błąd, w którym wrogowie pozostawali w T Pose w trybie fotograficznym;
- naprawiono freeze, występujący czasem podczas rozmowy z Domą;
- naprawiono błąd, w którym BD-oil VFX nie renderowało się prawidłowo;
- naprawiono błąd, w którym gracze utykali w Komnacie Dwoistości, jeśli umarli po wyjściu z komnaty, nie zapisawszy gry.
Aktualizacja wersji na PC zawierała wszystko powyższe, a do tego poprawiała wydajność renderowania bez Ray Tracingu. Chyba działa, ponieważ fani zauważają znaczącą poprawę – jeden z nich na przykład chwali się, że na Koboh osiąga średnio 20 klatek więcej niż przed patchem. Inny z kolei pyta, dlaczego twórcy są w stanie w 3 dni ogarnąć optymalizację, skoro wcześniej przez 6 tygodni było to poza ich możliwościami, ale to drobna dygresja…
Czy to wystarczy, by odbić od mieszanych recenzji w stronę pozytywnych? Tylko czas może odpowiedzieć na to pytanie…