Plus ogłosił ważną zmianę w cennikach usług telekomunikacyjnych w ofertach na kartę. Należy spodziewać się podwyżek za podstawowe rzeczy, pokroju opłaty za minutę połączenia czy wysłania wiadomości SMS. Są też opłaty za utrzymanie numeru w sieci.
Plus zmienia ceny usług na kartę
Podczas gdy Orange nieśmiało przebąkuje, że ceny usług telekomunikacyjnych w Polsce są naprawdę niskie, co może sugerować jakieś podwyżki w przyszłości, Plus po prostu bierze się do roboty. Na stronie operatora opublikowano rozbudowaną aktualizację cenników usług na kartę. Zmiany będą obowiązywać od 7 lutego 2023 roku.
Kogo dotyczą podwyżki? Cóż, wielu klientów. W gruncie rzeczy cennik każdej usługi na kartę będzie modyfikowany. Aktualizacja cenników krajowych dotyczy taryf:
- Plus Elastyczna na Kartę,
- JA + Na Kartę I, JA + Na Kartę,
- Plus na Kartę bez limitu,
- Plus na Kartę Więcej Do Wszystkich,
- Plus na Kartę Więcej Internetu i SMSów,
- Plus na Kartę Więcej w Plusie,
- Plus na Kartę Więcej przez Rok,
- Plus na Kartę,
- Nowy Simplus,
- Simplus,
- Twój Profil,
- Team 7,
- Easy,
- 36.6,
- PiszMów Dobowy,
- Sami Swoi,
- iPlus na kartę,
- Nowy Plus Internet Na Kartę,
- Plus Internet Na Kartę,
- JA + Internet Na Kartę.
Skoro już określiliśmy, że zmiany dotyczą właściwie wszystkich klientów usług na kartę, przejdźmy do konkretów. Co podrożeje?
W taryfach, w których cena za minutę połączenia kosztuje 39 groszy, wzrośnie ona do 49 groszy. W taryfach Plusha, gdzie podstawowa stawka wynosi 35 gr/min., nowa cena będzie wynosić 39 gr/min.
Droższe będą też SMS-y. W większości taryf za jedną wiadomość zapłacimy 29 groszy, zamiast dotychczasowych 25 groszy. Tu znów bardziej opłacalny jest Plush, gdzie zamiast 20 groszy za SMS-a, opłata wyniesie 25 groszy.
Ponadto w większości przypadków podniesiona zostanie także opłata za MMS. Teraz będzie ona wynosić 49 groszy za jedną wiadomość.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2022/12/plus-1500-gb-na-lata.jpg)
Opłata za utrzymanie numeru
Plus zmienia brzmienie zasad dotyczących opłaty za brak aktywności na koncie. Zamiast niej, wprowadza się opłatę za utrzymanie numeru. Jeśli w ciągu 30 dni klient nie przekroczy wydatków w sumie 5 złotych, to ten „piątak” zostanie mu odebrany.
Ewentualnie, jeśli korzystał z numeru tylko trochę (np. jeśli wydano łącznie 4 złote), to opłata za utrzymanie numeru zostanie pomniejszona o sumę tych wydatków (w przykładzie – będzie to 1 złoty). Identyczna sytuacja powstaje w przypadku korzystania z Plusha.
Dodatkowo, w sekcji Usługi dodatkowe pojawił się zapis o opłacie w wysokości 1,97 zł za połączenie z numerem Działu Obsługi Klienta (2601). Ciekawe, czy Plus nie będzie wycofywał się rakiem z tego elementu cennika, biorąc pod uwagę, że takie z góry narzucone opłaty za połączenia z konsultantami nie są mile widziane. Zresztą, zrobiła to już sieć Play, po problemach, jakie z tego tytułu pojawiły się w Orange.
Co, jeśli podwyżki nam nie odpowiadają?
Plus przypomina, że jeśli nie akceptujemy opisanych w komunikacie zmian, to mamy mamy prawo wypowiedzenia umowy. Operatorowi nie przysługuje wtedy prawo do naliczania opłat z tytułu kar umownych lub z przyznanych ulg. W takim wypadku oświadczenie o wypowiedzeniu umowy powinno zostać złożone do dnia 7 lutego 2023 r.
Warto przypomnieć, że to kolejna zmiana cenników Plusa w kierunku podwyżek. Ostatnią mieliśmy w marcu bieżącego roku.