Co słychać w świecie Android Auto? Z jednej strony Google wreszcie rozpoczęło wprowadzanie nowego interfejsu. Z drugiej jednak, użytkownicy Xiaomi skarżą się na poważny problem z oprogramowaniem dla kierowców.
Android Auto przestał działać
Jak przed chwilą wspomniałem, firma z Mountain View powoli wprowadza interfejs Coolwalk. Przynosi on szereg pozytywnych zmian, ale wciąż nie trafił do wielu użytkowników. Co więcej, wypada zaznaczyć, że według pierwszych założeń miał być dostępny u wszystkich pod koniec wakacji, ale tak się nie stało.
Niektórzy wyczekują pojawienia się Android Auto z odświeżonym wyglądem, a inni nie mogą w ogóle korzystać z oprogramowania dla kierowców. Delikatnie mówiąc nie wygląda to zbyt dobrze.
Tym razem zgłoszenia dotyczą smartfonów Xiaomi, w których zainstalowane jest MIUI 13. Okazuje się, że korzystanie z nakładki Google na system infotainment stało się niemożliwe. Użytkownicy wskazują, że Android Auto po po prostu przestał się uruchamiać.
Błąd wciąż nie został naprawiony
Warto zaznaczyć, że choć problem występuje w różnych samochodach, a niektórzy doświadczają go już od września tego roku, to wciąż nie jest dostępne w pełni działające rozwiązanie.
Nie pomaga wyczyszczenie pamięci podręcznej, zmiana kabla, a nawet ponowne zainstalowanie Android Auto. Część osób próbowała powrotu do starszej wersji aplikacji, ale to również nie przyniosło żadnego rezultatu. Możliwe więc, że problem jest bardziej złożony i może być winne oprogramowanie Xiaomi, a nie Google.
Co więcej, zespół Android Auto jest świadomy opisywanego problemu, ale… nie udało mu się go odtworzyć. Sytuacja nie wygląda więc zbyt dobrze dla użytkowników wybranych smartfonów Xiaomi. W końcu nie mogą oni korzystać z aplikacji Google i nic nie słychać o tym, by błąd miał być w najbliższym czasie naprawiony.
Oczywiście problem nie występuje u wszystkich właścicieli smartfonów Xiaomi z MIUI 13. Nie oznacza to jednak, że należy go bagatelizować. Pozostaje chyba tylko mieć nadzieję, że z czasem pojawi się odpowiednie rozwiązanie.
Warto jeszcze dodać, że błędy występują także u konkurencji. Niedawno mogliśmy dowiedzieć się o problemach użytkowników Apple CarPlay, aczkolwiek dotyczyły one tylko aplikacji Mapy Google, więc raczej wina nie leżała po stronie Apple.