Najwidoczniej rynek smartwatchy, w przeciwieństwie do rynku smartfonów czy komputerów, rzadzi się innymi prawami. Otóż w dobie światowego kryzysu i innych problemów, odnotował on wzrosty. Nie będzie chyba żadnym zaskoczeniem, że wśród droższych modeli dominuje Apple Watch.
Spore wzrosty w trzecim kwartale 2022 roku
Niedawno mogliśmy się dowiedzieć, że sytuacja na świecie negatywnie wpłynęła na rynek smartfonów i komputerów – widoczne są spadki, a firmy odnotowują naprawdę słabe wyniki. Niewykluczone, że wpływ na to miała również zauważalna nuda i brak naprawdę znaczących nowości, które pozwoliłyby napędzić sprzedaż.
Okazuje się jednak, że rynek smartwatchy nie zachowuje się tak samo. Otóż w trzecim kwartale 2022 roku odnotowane zostały dość spore wzrosty liczby przesyłek. Jak wynika z danych opublikowanych przez Counterpoint, cały rynek zaliczył wzrost aż o 30% rok do roku. Wypada dodać, że również w poprzednich kwartałach sytuacja wyglądała naprawdę dobrze.
Jak zaznacza firma Counterpoint, kluczowym czynnikiem napędzającym wyniki było duże zainteresowanie „podstawowymi smartwatchami” z lżejszymi wersjami systemów operacyjnych, bez opcji instalacji aplikacji firm trzecich, a więc modeli charakteryzujących się znacznie niższymi cenami. Spotkały się one z naprawdę dobrą sprzedażą w Indiach, gdzie cały rynek pod względem wysyłek urósł o 171%, co oznacza, że rynek indyjski stał się największym na świecie. Tutaj największym zainteresowaniem cieszyły się smartwatche firm Noise, Fire-Boltt i boAt.
W przypadku droższych modeli, oferujących m.in. bardziej rozbudowany system operacyjny, rynek smartwatchy urósł o 23% rok do roku. Zasługą jest przede wszystkim większa liczba dostaw Apple Watchy i sukces tegorocznych modeli.
Król jest tylko jeden i nazywa się Apple Watch
Nie licząc tegorocznego Apple Watcha Ultra, to w przypadku smartwatchy z Cupertino możemy mówić o nudzie, która trwa już od kilku lat. Otóż każda następna generacja wprowadza tylko niewielkie zmiany, zarówno w designie, jak i dostępnych funkcjach.
Okazuje się, że nie przeszkadza to w utrzymaniu dużego zainteresowania tymi produktami – dostawy w trzecim kwartale 2022 roku wzrosły o 48% rok do roku. Co ciekawe, największym zainteresowaniem cieszy się najnowsza generacja (series 8), stanowiąca około 56% wszystkich wysyłek.
Samsung, mogący pochwalić się naprawdę ciekawymi smartwatchami, odnotował wzrost o 6% rok do roku. Jednak jeśli spojrzymy na wzrost kwartał do kwartału, to dostawy zwiększyły się aż o 62%. Pozwoliło to zachować drugie miejsce wśród największych producentów na światowym rynku.
Warto jeszcze tutaj wspomnieć o firmie Noise, której urządzenia są sporym hitem w Indiach. Firma zaliczyła imponujący wzrost rok do roku – 218%. Obecnie jest największym producentem w Indiach, a także trzecim na całym świecie. Niewykluczone, że przy kolejnych wzrostach Noise wskoczy na drugą pozycję, wyprzedzając Samsunga.
Czwarty kwartał, ze względu m.in. na okres świąteczny, powinien również zakończyć się z naprawdę dobrymi wynikami. Wszystko wskazuje na to, że 2022 rok będzie bardzo dobry dla producentów smartwatchy.