Samsung stosunkowo niedawno wystartował z programem samodzielnej naprawy swoich urządzeń, a już chce go rozszerzać o słuchawki i inteligentne zegarki. Ponadto ułatwi ich naprawę.
Samsung umożliwia użytkownikom samodzielną naprawę wybranych urządzeń Galaxy
Samsung, południowokoreański gigant, który może pochwalić się ogromną ilością wszelkiego rodzaju urządzeń w swoim portfolio, podobnie jak Apple, pozwolił użytkownikom samodzielnie naprawiać wybrane modele Galaxy. Program oficjalnie wystartował w Stanach Zjednoczonych latem 2022 roku, a teraz firma chce go rozszerzyć.
Program Self-Repair obejmuje w chwili obecnej smartfony z serii Samsung Galaxy S20 i Samsung Galaxy S21 (z wyłączeniem Galaxy S20 FE i Galaxy S21 FE) oraz tablet Samsung Galaxy Tab S7+. Wygląda na to, że usługa ta cieszy się zainteresowaniem użytkowników, gdyż firma złożyła wniosek o uznanie nowego znaku towarowego, związanego z programem samodzielnych napraw.
Samsung rozszerzy swój program napraw
Dokładnie 26 listopada 2022 roku do urzędu znaków towarowych i patentów w Stanach Zjednoczonych Ameryki wpłynął wniosek o uznanie znaku towarowego Self Repair Assistant. Strona została jednak wygenerowana dopiero dzisiaj – 29 listopada 2022.
Załączony opis sugeruje, że nowa aplikacja ma być przeznaczona dla użytkowników, którzy będą chcieli samodzielnie naprawić swoje urządzenie. Nie będzie się jednak ograniczać do smartfonów i tabletów – włączone do tego mają zostać bowiem również słuchawki oraz smartwatche Samsunga.
Warto tutaj wspomnieć, że obecnie osoby, które chcą samodzielnie podjąć się serwisowania smartfona lub tabletu Galaxy, mogą zamówić u partnera programu Self-Repair – iFixit potrzebne instrukcje, narzędzia i oryginalne części zamienne. Udostępnienie aplikacji Self Repair Assistant może sprawić, że nie będzie to już konieczne, bo program poprowadzi użytkowników krok po kroku przez proces naprawy – na dodatek możliwe, że w bardziej przystępnej formie.
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia części zamiennych i odpowiednich narzędzi, ale te można zdobyć również w innych miejscach, nie tylko w iFixit. Mówi się, że wypuszczenie własnej aplikacji może oznaczać koniec współpracy z iFixit, lecz na razie to tylko domysły. Bardziej prawdopodobne wydaje się jednak ułatwienie życia posiadaczom urządzeń Galaxy, aniżeli wygryzienie partnera z programu (aczkolwiek mimo wszystko oznaczałoby to koniec ekskluzywności).
Naprawa urządzenia prosta niczym składanie klocków?
Wprowadzenie nowej aplikacji, która ma wspomóc użytkowników w naprawie swojego sprzętu, może okazać się bardzo ciekawym pomysłem. Aplikacja mogłaby krok po kroku przeprowadzić naprawiających przez proces np. wymiany ekranu czy baterii, niczym instrukcja obsługi prowadzi osoby składające zestawy klocków.
W tym wypadku gotowym produktem byłby jednak sprawny sprzęt Samsunga, a nie karabinek czy programowalny robot z klocków. Niewątpliwie bardzo by się to przysłużyło nie tylko producentowi (zmniejszenie liczby napraw serwisowych), ale również użytkownikom (brak konieczności oczekiwania na naprawę) i środowisku (naprawa zamiast kupowania nowego urządzenia).
Gdy tylko aplikacja zostanie wdrożona, trzeba będzie zaktualizować listę stron i aplikacji, które pomagają być bardziej eko…