Niebywałe. Apple po raz pierwszy od lat stworzyło smartfon, który nie sprawia serwisantom sprzętu problemów na każdym kroku. iPhone 14 ma zdejmowalny tylny panel.
Naprawy iPhone’ów to czasem abstrakcja
Współczesne smartfony projektowane są tak, że ich ewentualny serwis potrafi nastręczać kłopotów. Tony kleju łączącego poszczególne elementy czy duże komponenty all-in-one, łączące kilka rzeczy, często utrudniają pracę osobom zajmującym się zawodowo naprawą urządzeń mobilnych.
Przykładem tego, jak dużą krzywdę serwisantom potrafią wyrządzić producenci smartfonów, są modele Apple iPhone 12 i iPhone 13. Załóżmy, że mamy jeden z nich i pech chciał, że rozbiła nam się tylna szyba w obudowie urządzenia. Jeśli zaniesiemy nasz telefon do autoryzowane serwisu Apple, technicy będą musieli otworzyć sprzęt od strony wyświetlacza, zdemontować kolejne elementy i wymienić całą część tylną, nazywaną „iPhone Rear System”, a więc praktycznie cały smartfon z wyłączeniem ekranu i tylnego aparatu.
W przypadku iPhone’a 11 sprawa jest prosta o tyle, że w przypadku naprawy tylnego szkła, technicy nie otwierają go w ogóle. Cały smartfon idzie do wymiany.
iPhone 14 robi to lepiej
Ktoś w Apple w końcu pomyślał. iPhone 14 oraz iPhone 14 Plus jest bardziej przyjazny środowisku i tańszy w serwisie – oczywiście dla producenta. W wypadku tych modeli tylny panel szklany jest już łatwo zdejmowalny w serwisie. W gruncie rzeczy, obudowy tak dobrze przemyślanej pod kątem ewentualnych napraw nie było od czasów iPhone’a 4S z 2011 roku. Był to ostatni iPhone, w którym dało się wykorzystać podobny myk.
Jak na razie nie wiadomo, czy podobnymi właściwościami wykazują się iPhone 14 Pro oraz iPhone 14 Pro Max. Może być tak, że łatwo zdejmowalny tylny panel to domena jedynie podstawowych modeli. Sugerują to też ceny za wymianę tylnej szybki w serwisie Apple.
Ile kosztuje wymiana tylnej szybki w iPhone 14?
Zgodnie z danymi ze strony wsparcia Apple, wymiana zbitego tylnego szkła w iPhone 14, choć najwyraźniej łatwiejsze, nadal jest koszmarnie droga. Spójrzcie na te wyceny:
- iPhone 14 – 925 złotych,
- iPhone 14 Plus – 1149 złotych,
- iPhone 14 Pro – 2939 złotych,
- iPhone 14 Pro Max – 3239 złotych.
Biorąc pod uwagę poziom cen za dość prostą usługę (bo ile może kosztować naprawa szybki w smartfonie, prawda?), wydaje się, że tylko podstawowe modele iPhone’ów 14 są konstrukcyjnie przygotowane do łatwej wymiany tylnego panelu. Usługi dla opcji Pro wręcz straszą cenami.